Arno en Triggerfinger coveren ‘J’aime la vie’ in spot over verantwoord drinken

Lange Polle aan het werk in Het Depot in Leuven als gastbassist voor de Leuvense blueslegende Big Bill.
Vertommen Lange Polle aan het werk in Het Depot in Leuven als gastbassist voor de Leuvense blueslegende Big Bill.
AB InBev promoot zeven weken lang alcoholvrij bier bij studenten. Om die boodschap kracht bij te zetten, lanceerde de Leuvense brouwerij zopas een reclamespot met niemand minder dan Arno en Triggerfinger in de hoofdrollen. De bekende rockers brengen op geheel eigen wijze een cover van ‘J’aime la vie’ van Sandra Kim. “Het is belangrijk dat mensen begrijpen dat je kunt feesten zonder alcohol te drinken”, zegt zanger Ruben Block van Triggerfinger.

Wat krijg je als je rockhelden zoals Triggerfinger en Arno aan de slag laat gaan met een klassieker die ons land in 1986 de zege opleverde op het Eurovisiesongfestival? Een opgemerkte boodschap over verantwoord alcoholgebruik. AB InBev vroeg Arno en Ruben Block (Triggerfinger) om een eigen versie te maken van ‘J’aime la vie’ van Sandra Kim en beide heren gingen daar graag op in om de zeven weken durende campagne tegen schadelijk alcoholgebruik van AB InBev te ondersteunen. Het uiteindelijke resultaat is een opvallende reclamespot met een positieve boodschap. De kijker ziet een café waar je jongeren ziet feesten en Jupiler drinken. Daarna kruipt één van hen achter het stuur. Ondertussen hoor je Arno ‘J’aime la vie’ zingen, uiteraard op geheel eigen wijze. De ontknoping bestaat erin dat de kijker op het einde van de reclamespot ontdekt dat de bestuurder de hele avond Jupiler 0,0% heeft gedronken. De boodschap is duidelijk: ‘0% alcohol, 100% feest’.

Deelnemen aan een reclamecampagne voor alcohol was voor mij uitgesloten

Lange Polle, bassist van Triggerfinger

Arno en Triggerfinger waren meteen bereid om mee te werken aan de campagne van AB InBev. “Het is belangrijk dat mensen begrijpen dat je kunt feesten zonder alcohol te drinken’, zegt Ruben Block, zanger van Triggerfinger. Voor Leuvenaar en bassist Lange Polle was deelnemen aan een reclamespot voor bier minder evident. ‘Monsieur Paul’ heeft in het verleden strijd geleverd met de drankduivel maar was toch bereid om mee te werken omwille van de positieve boodschap. “Deelnemen aan een reclamecampagne voor alcohol was voor mij uitgesloten. Zelf heb ik al 17 jaar geen druppel alcohol meer gedronken. Maar de verhaallijn van de reclamespot geeft een zeer positieve boodschap en dan verleen ik graag mijn medewerking.” Arno verklaart de keuze van het liedje zoals verwacht kort maar gevat: ‘J’aime, j’aime la vie… et la 0,0% aussi!”

J’aime, j’aime la vie… et la 0,0% aussi!

Arno

Jupiler plaatst met deze spot het feest en de momenten die jongeren met hun vrienden delen boven het gebruik van alcohol. “Bier brengt al eeuwen mensen samen. Het was al het sociale netwerk lang voor Facebook en WhatsApp bestonden. Maar dat bier hoeft daarom geen alcohol te bevatten. We willen studenten laten stilstaan bij hun drankgebruik en hen warm maken om ook eens alcoholvrij bier te drinken”, zegt Laure Stuyck, woordvoerder Citypilot voor AB InBev. 

AB InBev zet zeven weken lang in op een niet-alcoholisch aanbod voor studenten in Leuven.
vertommen AB InBev zet zeven weken lang in op een niet-alcoholisch aanbod voor studenten in Leuven.

Ook Lionel Cleenen, brand manager Jupiler bij AB InBev, is blij dat rockhelden zoals Arno en Triggerfinger de boodschap wilden ondersteunen. “Het belangrijkste als je van het leven houdt, is dat je het niet in gevaar brengt. We zijn vereerd dat artiesten als Arno en Triggerfinger zich achter deze boodschap willen scharen.” De campagne van zeven weken over verantwoord alcoholgebruik krijgt ook nog een staartje met een analyse na de nulmeting. Op die manier wil AB InBev de impact en de effectiviteit meten van de boodschap die via tal van kanalen werd verspreid. De resultaten van die evaluatie worden tegen midden december verwacht.




1 reactie

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Steven Vanden Broeck

    De boodschap hoeft niet 0.0 te zijn. Alles met mate en enkel op het juiste moment. Genieten van 1 lekkere trappist thuis als je niet hoeft te rijden. Zo doe ik het in ieder geval. Ik kan begrijpen dat ex-verslaafden er volledig moeten afblijven. Maar dat komt net omdat ze geen mate kennen.