Unizo geeft Kortrijkse horeca pasklaar antwoord op 'Mijn Pop-up' met affiche

Jan, uitbater van restaurant Nata op de Grote Markt, ontvangt een affiche van de Unizo-voorzitter. RECHTS: de affiche.
Maxime Petit Jan, uitbater van restaurant Nata op de Grote Markt, ontvangt een affiche van de Unizo-voorzitter. RECHTS: de affiche.

KORTRIJK - Unizo roert zich nu op zaterdag 11 februari Meat & Griet, Tabl'O en Filly's openen op het Schouwburgplein. Een deel van de vaste horeca vreest klantenverlies. Want de komende weken zijn er dagelijks zo'n 300 couverts in de tijdelijke zaken van 'Mijn Pop-uprestaurant'. Unizo reageert door 250 affiches te verspreiden met daarop, in hetzelfde lettertype als het VTM-programma, 'Mijn Top-Keuken'. En verder 'hier eet je lekker, het ganse jaar door'. "We zetten ons hierme niet af tegen de pop-ups. Het is wel een signaal dat we ook goeie vaste eethuizen en restaurants in het Kortrijkse hebben", zegt lokaal Unizo-voorzitter Dirk Dupont. "Vorig jaar, toen er twee tijdelijke restaurants op het Stationsplein waren, voelde ik dat 's middags", vertelt Jan Christiaens van restaurant Nata op de Grote Markt. "Ik had minder klanten. Wat moet dat straks niet worden, met drie tijdelijke restaurants? Al kan je het ook anders bekijken, want een deel van die klanten zal Kortrijk leren kennen", aldus Christiaens. De affiches blijven tot eind dit jaar aan de gevels van vaste horecazaken hangen. Als blijvende promotie tijdens andere moeilijke periodes zoals met de vele werven die binnenkort starten in het centrum. Denken we maar aan de verlaging van de Leieboorden aan de Broeltorens, vanaf maart. (LPS)