Op klantenkaart punten sparen voor goede doelen

Nu ook Joyn-klantenkaart voor goede doelen verkrijgbaar bij zaakvoerder Johan Moreels.
Henk Deleu Nu ook Joyn-klantenkaart voor goede doelen verkrijgbaar bij zaakvoerder Johan Moreels.
Zonder Meer in de Rijselsestraat 51, met zo'n 300 producten de enige verpakkingsvrije winkel van die omvang in West-Vlaanderen, lanceert een mooie actie.

Je kan er de digitale klantenkaart Joyn voortaan ook gebruiken om punten te sparen voor goeie doelen.


Afhankelijk van het aantal punten, sta je 1, 5 of 10 euro af aan begeleidingscentrum voor kwetsbare jongeren Bethanie of het Centrum voor Integrale Gezinszorg (CIG) Huis Ter Leye. "Ik ken die organisaties omdat ik zelf uit de sociale sector kom, ik weet dat het geld goed besteed zal worden", zegt Johan Moreels (48) van Zonder Meer.

Niet verplicht

"Mijn actie maakt geen wereld van verschil, maar alle beetjes helpen. En de klanten reageren enthousiast. Ze kunnen kiezen hé, ik verplicht niemand. Wie dat wil, kan punten ook gewoon blijven sparen voor beloningen zoals een gevuld theeblik of een fles appelsap. De mensen van Joyn zijn enthousiast. Ik hoop dat ook andere handelaars hun klanten de kans zullen geven om voor goeie doelen te sparen. Klanten mogen ook zelf goeie doelen in de regio Kortrijk voorstellen, ik sta voor alles open", aldus Johan Moreels.


Kortrijk heeft al 190 winkels en horecazaken die Joyn aanvaarden. Wie er een aankoop doet, scant de digitale Joyn-klantenkaart met smartphone op een iPad, waardoor je punten spaart. (LPS)