Collectie van meer dan 100 oldtimers en exclusieve wagens onder de hamer in vierkantshoeve
Frédérique Gouverneur startte met Jeroen Tilkin het GT Classic Center. Een heus oldtimercentrum op een historische vierkantshoeve in Kortessem. Hier kan je voor alles terecht, als het gaat over oldtimers en classic cars. “De markt groeide”, vertelt Gouverneur. “Bepaalde type wagens bereiken recordprijzen en de vraag naar de juiste wagen werd groter en groter. Maar vooral werden ons veel collectiewagens aangeboden. Om hier snel op te reageren hebben we in samenwerking met het Antwerpse veilinghuis HammerTime de Limburgse site opgericht en investeerden we in een bedrijventerrein van 6.000m2, tevens gelegen in de achtertuin van de vierkantshoeve”
“Zo hebben we samen GT HammerTime opgericht. Naast de gebruikelijke faillissement- & liquidatieverkopen bieden we de locatie waar eigenaren hun voertuigen komen aanbieden. Vervolgens wordt via een uitgebreide reportage de wagen in detail weergegeven in de betreffende themaveiling op het platform www.HammerTime.be dat op piekmomenten tot 15.000 bezoekers per dag genereert internationaal” vertelt Frédérique Gouverneur.
Van 2CV tot Porsche
De bedoeling is om voor ieder budget een leuke klassieker aan te bieden of net te investeren in een exclusief exemplaar. Zo hebben we verscheidene instappers, in alle geuren en kleuren. Gaande van 2 Fiatjes 500 over de Citroën VISA tot verschillende types 2CV en afgeleiden hiervan. Startende met de oereend met ribbelkap en palmabak, het eerste productiemodel als afgeleide van het prototype en tevens afkomstig van eerste eigenares. Vervolgens de besteleend die net uit het Franse leven gegrepen is. Tegenwoordig kan uiteraard een Porsche niet ontbreken in goede collectie. Zo worden er maar liefst 11 aangeboden gaande van een 356 Speedster Recreation over de gekende 911 modellen in coupé & cabrio tot de 993 Carrera 2.
Ferrari California
Het pronkstuk van de collectie is de Ferrari Dino 208 GT4 in uitmuntende conditie waarvan er maar 840 exemplaren gebouwd zijn. De wagen werd exclusief gebouwd voor de Italiaanse markt met een verlaagde cilinderinhoud naar 1.991cc in V8 configuratie. Op die manier werd de verdubbelde BTW heffing van 38% ontweken. Dit resulteerde tevens in de kleinste productie V8 configuratie in de geschiedenis van de personenwagen. Dit maakt deze wagen net exclusiever momenteel voor de verzamelaar. Dit is niet de duurste wagen van de collectie maar de geschiedenis en daarbijbehorende nostalgie maakt van deze wel het pronkstuk. De plaats van de duurste wagen is weggelegd voor de Ferrari California. Een exclusieve hedendaagse wagen met een schatting van de veilingmeester van €96.000,- a €99.500,-.
Naast deze klassiekers worden ook nog SUV’s, performancewagens waaronder een Mercedes-Benz E63 AMG en verschillende offroad vrijetijdsvoertuigen zoals Land Rover Defenders en de Range Rover Classic aangeboden. GT HammerTime organiseert een Nocturne op donderdagavond van 18:00 tot 22:00 en een kijkmoment op zaterdag van 12:00 tot 16:00. De volledige collectie vind je op www.hammertime.be.
23 reacties
kristof dienieklaagt
Ben zelf oldtimer liefhebber en begrijp de zure reacties niet. Ik rij jaarlijks een 2000tal km op landelijke wegen en af en toe hoofdwegen, De Lez regio's zijn in stadskernen waar je met een echte oldtimer liever nt komt... Dus wat is het probleem en geniet van je ritjes
Theo Beyens
Velen doen hem nu van de hand met alle lage emissie zones die er zijn en nog komen . Een wagen moet met gereden worden, enkel om te poetsen haal je hem niet in huis .
Lisette Theunis
Met groen in de regering kan je met je oude kar bijna niet meer op straat komen. Je zal elke km zal moeten verantwoorden en betalen. Alles moet eraan geloven voor de groenen behalve bio-verbrandingsovens met mega uitstoot van Co2 en allerhande fijn stof.
Rita Ghessaf
Werner, het gaat om een hedendaagse Ferrari California. Geen 250 GT California Spider van weleer, die zijn miljoenen waard.
patrick morel
Mag je binnen 5 jaar daarmee nog de baan op als je ziet hoe gretig ze hier bezig zijn met automobilist pesten.