Kat laat het leven bij brand in flat

Bij een zware brand in de De Smet de Naeyerlaan in Blankenberge is gisteren kort na de middag de kat van de bewoners gestorven. Hun hond kon nog gered worden. Het waren de kinderen van de bovenburen die de vlammen opmerkten in de flat, waarvan de bewoners niet thuis waren. De brandweer was na enkele minuten ter plaatse. Eenmaal binnen was het vuur - dat ontstond door een kortsluiting in de koelkast in de keuken - snel onder controle. De kat kon niet meer gered worden, de hond werd overgebracht naar de dierenarts. De schade in de flat is aanzienlijk. De keuken is verwoest en ook de rest van het appartement is door de rookschade tijdelijk onbewoonbaar verklaard. (MMB)