Onder meer de knip in de Burchtstraat kwam duidelijk aan de oppervlakte in de statistieken van Telraam.
Volledig scherm
Onder meer de knip in de Burchtstraat kwam duidelijk aan de oppervlakte in de statistieken van Telraam. © Vertommen

Inwoners bedenken oplossingen voor mobiliteit dankzij Telraam-data: “Knap dat dit Leuvense instrument stilaan Europa verovert”

LeuvenMeer dan twintig tellers met een Telraam namen deel aan een data-workshop om hun verkeerstellingen te analyseren en interpreteren. De deelnemers selecteerden zelf enkele concrete cases waaronder de Grensstraat en de Burchtstraat. “De Telramen brengen de impact van maatregelen zoals de knip in de Burchtstraat of wegenwerken goed in kaart”, zegt Laurens Vander Kuylen van het WeCount-project.

7 reacties

  • Bie Daems

    2 maanden geleden
    Telraamgegevens gebruiken bij het nemen van mobiliteitsbeslissingen? Dan toch niet in de Brouwersstraat: 4000 wagens + 1800 zware voertuigen per dag (waarvan meer dan 1000 bussen!). Hoelang gaat het stadsbestuur deze onleefbare verkeersdrukte nog blijven negeren?
  • walter vanwanghe

    2 maanden geleden
    Een verkeersvrije straat kan haast iedere inwoner bekoren, maar blijft een stad dan nog leefbaar. In sommige landen heb je verkeersvrije steden, maar zij voorzien degelijke randparkings, vaak gratis of tegen geringe kostprijs. Voor mij mag Leuven volledig verkeersvrij, maar voorzie dan ook betaalbare parkings. Om te winkelen trekken wij nu naar landelijke gemeenten, ook de handelaars hebben blijkbaar voor deze weg gekozen, dat merk je aan de winkel in de naburige gemeenten
  • Henriette Devroey

    2 maanden geleden
    Gewoon onleefbaar,goed bezig .
  • Wim Dhondt

    2 maanden geleden
    Mij zien ze niet meer in Leuven daar heeft het parkeerbeleid voor gezorgd.
  • Brent Reynaert

    2 maanden geleden
    Je vraagt je soms af of deze, niet in Leuven geboren politiekers, inzitten met de Leuvenaar of vooral gewoon hun eigen ding willen doordrukken.
  1. Leveringstijden Bondgenotenlaan leiden tot wrevel: “Laten we er geen boetestraat van maken met een heksenjacht tegen leveranciers”
    PREMIUM
    Leuven

    Leverings­tij­den Bondgeno­ten­laan leiden tot wrevel: “Laten we er geen boete­straat van maken met een heksen­jacht tegen leveran­ciers”

    Zopas werd er een nieuw hoofdstukje toegevoegd aan het verkeersconflict tussen gemotoriseerd vervoer en fietsers. Die laatsten zijn steeds talrijker in Leuven en dat is een goede evolutie maar soms leidt het tot frustrerende situaties. Zo maakt de Leuvense Fietsersbond zich druk over leveranciers die de suggestiestrook bezetten buiten de voorgeschreven venstertijden. Gemeenteraadslid Katrien Houtmeyers (N-VA) pleit nu voor meer dialoog om boetes te vermijden.