Nieuwe campagne moet pas afgestudeerden naar Westhoek lokken

RESOC, de organisatie achter 'Vitale Westhoek'.
Steen RESOC, de organisatie achter 'Vitale Westhoek'.
Met het project 'Vitale Westhoek' willen de vier grootste gemeenten pas afgestudeerden, ondernemers en jonge gezinnen warm maken voor de regio. Er komt een campagne in de kranten en op sociale media

'De Westhoek is vitaal en blijft groeien'. Daarvan willen Diksmuide, Ieper, Poperinge en Veurne iedereen overtuigen. "We moeten af van het imago als zou er in de Westhoek geen werk zijn voor hogeropgeleiden", vindt Christof Dejaegher. Hij is burgemeester van Poperinge en voorzitter van RESOC Westhoek, de organisatie die het project 'Vitale Westhoek' helpt sturen.

Werkloosheid gedaald

"Met concrete cijfers tonen we aan dat iedereen in de Westhoek een job kan vinden. Het voorbije jaar daalde de werkloosheid met net geen tien procent. Er zijn 4.314 niet-werkende werkzoekenden. In een jaar tijd waren er liefst 13.000 vacatures waarvan zeker een kwart voor hooggeschoolden. Daarnaast noteren we ruim 41.000 aanvragen voor uitzendarbeid. Met een campagne in kranten en op sociale media willen we de Westhoek profileren als authentiek en innovatief. Deze zomer zullen we op evenementen campagne voeren voor de regio en we hebben zelfs merchandising zoals knalgele zonnebrillen en handtassen. Ons doelpubliek zijn pas afgestudeerden, startende ondernemers en jonge gezinnen."


RESOC heeft ook verschillende ambassadeurs aangeduid die hun lof over de Westhoek zullen verspreiden. (GUS)