"Onze bruidsjurken in Vogue"

FAMILIEBEDRIJF MARYLISE & REMBO FASHION GROUP GAAT INTERNATIONAAL

Vorig jaar toonden mannequins voor het eerst bruidsjurken van Marylise & Rembo Fashion Group op de catwalk in Barcelona.
Jef Van Nooten Vorig jaar toonden mannequins voor het eerst bruidsjurken van Marylise & Rembo Fashion Group op de catwalk in Barcelona.
Het Herentalse bedrijf Marylise & Rembo Fashion Group trekt over vier weken weer naar Barcelona. De bruidsmodemerken zullen er voor het tweede jaar op rij te zien zijn tijdens de exclusieve fashion shows van de Barcelona Bridal Week. De deelname vorig jaar heeft het bedrijf geen windeieren gelegd. "We krijgen nu aanvragen van Vogue en andere grote modemagazines uit Amerika om onze jurken te lenen voor shoots", zegt Chiara De Vlieger.

Marylise & Rembo Fashion Group, het Herentalse familiebedrijf achter de bruidsmodemerken Marylise & Rembo Styling, vierde vorig jaar haar negentigste verjaardag met een deelname aan de Barcelona Bridal Week. Het was de eerste keer dat een Belgische modebedrijf er te zien was op de catwalk. Eind april zullen mannequins in Barcelona opnieuw bruidsjurken van Marylise en Rembo Fashion tonen. "Het was vorig jaar een superunieke ervaring om plots tussen alle grote internationale merken te staan. We waren op zoek gegaan naar unieke elementen waarmee we ons konden onderscheiden van anderen", zegt mede-zaakvoerster Chiara De Vlieger. "We wilden een realistisch beeld geven van waarvoor wij staan als merk en bedrijf: down to earth, zonder te veel poespas. Blijkbaar was dat een hele verademing voor de organisatie en de pers, want iedereen was aangenaam verrast."

Chiara en Werner De Vlieger, vierde en derde generatie van het bedrijf.
Jef Van Nooten Chiara en Werner De Vlieger, vierde en derde generatie van het bedrijf.

Australië en Japan

De aandacht die Marylise & Rembo Fashion Group vorig jaar kreeg in Barcelona bleef niet zonder gevolgen. Het bedrijf is meer dan ooit in volle expansie. Zo is het sinds kort met beide bruidsmerken aanwezig in Australië en China, net zoals in Amerika, Rusland en Japan. "Sinds de modeshow in Barcelona krijgen we ook aanvragen van Vogue en andere grote magazines uit Amerika om onze jurken te lenen voor styled shoots. Voordien beperkte zich dat vooral tot Europa", vervolgt Chiara De Vlieger.

Niet traditioneel

"We merken dat onze naambekendheid gestegen is. Nu we volop in de voorbereiding zitten van onze tweede deelname krijgen we zelfs aanvragen van pers uit Brazilië om de show te mogen bijwonen. We waren zelf altijd heel sterk overtuigd van de vernieuwde stijl die we brengen, en we merken dat nu ook de pers inziet dat het ook op een niet traditionele manier kan. Via de modeshow hebben we ook interessante nieuwe contacten kunnen leggen bij winkels in Australië, waar we sinds de modeshow dertig verkooppunten hebben. Een totaal nieuwe markt waar we 100 procent voor gaan."


Op donderdag 27 april staat de modeshow van Marylise & Rembo Fashion Group op het programma in Barcelona. Chiara De Vlieger hoopt dat het bedrijf zo nog een extra boost zal krijgen. "Wij zijn ervan overtuigd dat we nog veel meer winkels en continenten kunnen overtuigen van onze creativiteit en kwaliteit. Onder meer voor Amerika geloof ik nog heel sterk in groeimogelijkheden. Die markt is nog veel te klassiek en ik geloof er sterk in dat we ze nog meer kunnen overtuigen van ons product. Ook China heeft nog veel potentieel voor ons. We hebben er momenteel een vijftal winkels, maar de Chinezen zijn zot van Europa", besluit Chiara De Vlieger.