"We hebben de nieuwste snufjes, maar vooral: héérlijke frietjes"

PASCAL EN DEBBIE OPENEN FRITUUR SPOOR 11 AAN STATION

Pascal en Debbie fleurden hun frituur op met een prachtige muurtekening.
Foto Legreve Pascal en Debbie fleurden hun frituur op met een prachtige muurtekening.
De stationsomgeving van Booischot krijgt met Spoor 11 binnenkort een frituur. Pascal Marteau (38) en Debbie Engels (32), die negen jaar lang frituur De Bareel in Heist-op-den-Berg openhielden, zijn de trotse eigenaars.

De nieuwe zaak aan het station van Booischot krijgt de naam Spoor 11, verwijzend naar de locatie van de frituur en het geluksgetal van het koppel uit Begijnendijk, dat dit jaar op de elfste dag van de elfste maand elf jaar samen is. Eind oktober vorig jaar zijn Debbie en Pascal met de verbouwingen van het pand gestart. Begin april willen ze de deuren van Spoor 11 voor het eerst openen. "Het huurcontract van De Bareel liep af. We stonden voor een keuze: een nieuw contract afsluiten of iets nieuws beginnen in ons eigen pand. Het werd dat laatste. We hadden niet per se een locatie in Booischot voor ogen, maar zijn gewoon verliefd geworden op het pand. Blijkbaar behoorde dit gebouw vroeger bij een aardappelfabriekje", vertelt het koppel.

Frietjes via internet

Het aanbod van Spoor 11 zal uitgebreider zijn dan in hun vorige zaak. Er zijn meer belegde broodjes te verkrijgen en er staan ook een aantal verse hamburgers op de kaart. Uiteraard mogen ook de frietjes niet ontbreken. Die worden in Spoor 11 gebakken in de crème de la crème onder de friteuses.


"Onze nieuwe friteuse werkt met een transfersysteem. Het systeem bakt de frietjes kort automatisch voor en geeft een sein wanneer ze klaar zijn. Zo gebeurt het voorbakken voortaan automatisch." Maar Pascal en Debbie maken het niet alleen voor zichzelf gemakkelijk. "Klanten die hier iets komen eten, krijgen na hun bestelling aan de toog een bakje mee naar hun tafel. Wanneer dat bakje trilt, mogen ze hun frieten komen halen. We gaan ook werken met bestellingen via onze website. Wie dus zin heeft in een frietje, maar niet in wachtrijen, kan thuis zijn bestelling doorgeven en krijgt meteen het uur dat hij zijn bestelling mag komen halen te zien. In De Bareel namen we via de telefoon bestellingen op, maar met klanten die in de zaak staan te wachten, was dat niet altijd even simpel. Dit systeem is zowel voor ons als voor de klant veel vriendelijker."

Kwaliteit

"Omdat het oog ook wat wil, krijgt onze zaak een moderne zwart-witte look. Op een van onze muren werd er met airbrush een tekening aangebracht. Het verwijst naar de weg die we hebben afgelegd. Zo staan onze grootouders op de muur afgebeeld, net als onze twee dochtertjes Fleur en Louise-Marie. Uiteraard staan er ook frietjes op." Hoewel het qua technologie en interieur snor zit, gelooft het koppel niet dat deze elementen de klanten naar Spoor 11 zullen lokken.


"Je mag nog zoveel snufjes hebben als je wil, als de frietjes niet lekker zijn, zie je de mensen niet meer terug. Het belangrijkste is de kwaliteit en die zal hier zeker en vast aanwezig zijn."