Meegroeiende babyromper levert
UHasselt-studenten prijs op

Vlnr.: Laurens Ilsbroekx (financieel directeur), Lisa Oderkerk (technisch directeur), Caro Gaethofs (commercieel directeur), Arwen Droogmans (administratief directeur) en Seppe Lecis (algemeen directeur).
RV Vlnr.: Laurens Ilsbroekx (financieel directeur), Lisa Oderkerk (technisch directeur), Caro Gaethofs (commercieel directeur), Arwen Droogmans (administratief directeur) en Seppe Lecis (algemeen directeur).
Vijf studenten Handelswetenschappen van UHasselt hebben dit weekend het VLAJO Small Business Project gewonnen. Een prijs voor de beste studentenonderneming (hoger onderwijs) van Vlaanderen. De studenten ontwikkelden een babyromper die 3 maten in 1 bevat. Een innovatief idee dat jonge ouders heel wat kosten kan besparen.

“Alle ouders zullen het wel herkennen: tijdens het eerste levensjaar van je baby groeit je kind erg snel, waardoor je  om de haverklap nieuwe kledij moet kopen. Wij bedachten met IZI-fit daarom een babyromper die drie maten in één bevat, en dus het eerste jaar gedurende 8 maanden letterlijk meegroeit met de baby”, legt CEO van IZI-fit Seppe Lecis uit. Het systeem werkt met drukknopen: zowel in de breedte als in de hoogte kun je het kledingstuk groter of kleiner maken. “Ouders moeten daardoor niet meer voortdurend nieuwe rompers kopen, en dat is een mooie besparing natuurlijk.” De studenten willen ook verspilling tegengaan en bieden 10 procent korting aan ouders die oude (kwalitatieve) rompers inleveren. Deze doneren ze dan aan een goed doel.

Europese finale

Het innovatieve en praktische ontwerp van IZI-fit, dat ondertussente koop is, viel ook de jury van het VLAJO Small Business project op. Een prijs van de vzw Vlaamse Jonge Ondernemingen voor de beste studentenonderneming van Vlaanderen. Vooral de aandacht voor duurzaamheid en de branding, een mascotte met ijsbeer, vielen in de smaak bij de jury. De jury koos IZI-fit dan ook tot winnaar van deze prijs. Eind juni mogen zij als enigen uit Vlaanderen hun product voorstellen tijdens de finale voor beste Europese studentenonderneming in Oslo.

“We zijn ontzettend blij met onze prijs”, zegt Seppe Lecis. “Het is een mooie erkenning voor ons werk, maar nog enthousiaster zijn we over de vele positieve reacties die we krijgen van ouders die onze rompers al kochten. Op onze Facebookpagina’s verschijnen al foto’s van baby’s in onze outfit, het is fantastisch om te zien dat ons product zo aanslaat.”

Het rompertje kan aangepast worden met drukknopen in de lengte en de breedte, waardoor het tot 8 maanden kan gedragen worden in het eerste levensjaar van een baby.
RV Het rompertje kan aangepast worden met drukknopen in de lengte en de breedte, waardoor het tot 8 maanden kan gedragen worden in het eerste levensjaar van een baby.

Leren ondernemen

IZI-fit is dus ontwikkeld door vijf studenten uit het tweede bachelorjaar Handelswetenschappen aan UHasselt. “Zij ontwikkelden dit product binnen ons opleidingsonderdeel Ondernemen”, zegt prof. dr. Pieter Vandekerkhof. “Studenten moeten voor dit vak een product of dienst bedenken en een businessplan uitwerken. Het product wordt echt ontwikkeld, de studenten leren zo in de praktijk hoe ze aan de slag moeten gaan als ondernemers.” De studenten krijgen hiervoor ook begeleiding van Limburg Startup. Het is de eerste keer dat een onderneming van UHasselt deze Vlaamse prijs wint.




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.