"Lekkerste E3 ooit"

200 GRATIS GERECHTJES VAN STERRENCHEFS ÉN GRATIS FRIETEN VOOR TOESCHOUWERS

Ook de jongsten genieten van de gratis goudgele frietjes.
Henk Deleu Ook de jongsten genieten van de gratis goudgele frietjes.
Drie sterrenchefs hebben gisteren 200 gerechtjes gemaakt voor de bezoekers van de E3. Er waren ook gratis frietjes van sponsor Agristo.

De 60ste editie van de wielerwedstrijd E3 Harelbeke was gisteren een schot in de roos. Het stralende lenteweer had daar ongetwijfeld iets mee te maken, maar dat was niet het enige. Radiozender MNM zorgde voor optredens van onder meer Laura Tesoro en Brahim. De organisatie wilde de bezoekers zo ter plaatse houden na de start. En er was meer om de toeschouwers te plezieren. Aardappelbedrijf en sponsor Agristo trakteerde iedereen op gratis frietjes en drie sterrenchefs kwamen een 200-tal gerechtjes bereiden.

Aanschuiven voor gerechtjes van de sterrenchefs van Castor, Marcus en De Jonkman.
Henk Deleu Aanschuiven voor gerechtjes van de sterrenchefs van Castor, Marcus en De Jonkman.

Volkser

Maarten Bouckaert van Castor in Beveren-Leie pakte uit met 'hoevekip met een krokantje', Gilles Joye van Marcus in Deerlijk serveerde 'lamsnek met verse erwten en wortelstructuur' en Filip Claeys van De Jonkman in Brugge charmeerde de bezoekers met een 'eitje met brandade van tarbot'. "We hebben de gerechtjes uiteraard wat 'volkser' gemaakt dan wat we in onze zaak zouden serveren", zegt Gilles Joye. "Het heeft de mensen gesmaakt, we kregen alleen maar positieve reacties. Ikzelf ben blij dat we hieraan kunnen meewerken. Zo komen we eens uit onze eigen keuken. En als ik straks even tijd heb, ga ik zeker naar de koers kijken."


Emmanuel Hombecq, Isaura Debaets en dochter Emmanya waren van de partij. "Wij wonen hier vlakbij, dus we komen elk jaar wel even kijken. De editie dit jaar is alvast extra lekker", lacht het gezin. "De E3 is ook echt een leuke koers om naar te kijken."


Jacques Coussens van E3 is tevreden. "We wilden dit jaar een extra inspanning leveren voor de 'gewone' bezoekers. We wilden hen tonen dat zij voor ons ook belangrijk zijn, dat we niet alleen oog hebben voor de vips. En dat is ons gelukt, denk ik."