137 leerlingen en kinderdagverblijf uit voorzorg geëvacueerd na defect in verwarmingsinstallatie

Door een defect in de mazoutketel was er een hevige stoomontwikkeling.
Koen Baten Door een defect in de mazoutketel was er een hevige stoomontwikkeling.
In Unescoschool Sterrenbos in de Zouavenstraat in Hamme zijn alle leerlingen een tijdje geëvacueerd nadat er problemen waren ontstaan in het stooklokaal van de school. De mazoutketel had een defect waardoor het overdrukventiel in werking trad. “Hierdoor werd heel wat stoom gecreëerd”, aldus officier Paul Van Der Cruyssen. 

De directie van de school nam onmiddellijk de beslissing om de leerlingen en het kinderdagverblijf te evacueren. “Onze leerlingen werden met bussen tijdelijk naar de sporthal gebracht en werden daar opgevangen”, aldus directeur Bert Reys. “Alles is zeer goed verlopen zonder enige problemen. Na een half uur zijn de leerlingen teruggebracht en konden de lessen gewoon doorgaan. Het is goed dat we regelmatig oefenen op evacuatie.” 

Het stooklokaal is een aparte locatie weg van de klassen. De brandweer van Hamme laat weten er geen brand was. “Er was wel heel wat stoom in het lokaal, maar een echte brand is er nooit geweest. We hebben de toevoer van de stookolie afgesloten zodat het probleem verholpen was”, aldus Van Der Cruyssen. Een technieker zal nu naar de installatie moeten komen kijken om deze terug in werking te brengen. 




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.