Leerlingen GO! Atheneum Geraardsbergen ondergedompeld in de wereld van de luchtvaart

Instructeur zweefvliegen Tom Geeroms doet deskundig de werking van een zweefvliegtuig uit de doeken
Frank Eeckhout Instructeur zweefvliegen Tom Geeroms doet deskundig de werking van een zweefvliegtuig uit de doeken
De leerlingen uit de derde graad wetenschappen-wiskunde, economie-wiskunde, Latijn-wiskunde en techniek-wetenschappen van het GO! Atheneum Geraardsbergen werden op het vliegveld van Overboelare ondergedompeld in de wereld van luchtvaart.

Met het project Aviatrix 2019 willen het Vlaams zweefvliegcentrum Phoenix en de organisatoren van Tailwheelmeet luchtvaart bij jongeren, in het bijzonder bij meisjes uit het vijfde en zesde middelbaar, onder de aandacht brengen. Vrouwen zijn vandaag immers nog steeds sterk ondervertegenwoordigd in de luchtvaartsector. Het project ging van start met een themavoormiddag op het vliegveld. Een deel van de leerlingen kreeg fysica van Ella Schets, zweefvliegpilote bij VZC Phoenix en tevens studente ‘Luchtvaarttechnologie’ aan de hogeschool VIVES. Een ander deel van de leerlingen bracht een bezoek aan het vliegveld van Overboelare. Daar deed instructeur zweefvliegen Tom Geeroms deskundig de werking van een zweefvliegtuig uit de doeken. Daarnaast nam piloot Kris De Schryver de leerlingen mee op het vliegveld zelf en legde er de functie en het belang van onder andere de startbaan, de symbolen, de meting van de windsnelheid, het opstijgen en aanvliegen uit. 

Tijdens het bezoek kondigde Kris De Schryver ook de wedstrijd aan waarbij een aantal van de vrouwelijke leerlingen, door het maken van een filmpje waarin ze uitleggen waarom een job in de luchtvaart iets voor hen zou kunnen zijn, een Aviatrix vipdag kunnen winnen tijdens het jaarlijks opendeurweekend van het vliegveld op 3 en 4 Augustus




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.