Studenten geëvacueerd na keukenbrand in kot

De brandweer liet de studenten niet naar binnen gaan totdat het gebouw voldoende verlucht was.
Wouter Spillebeen De brandweer liet de studenten niet naar binnen gaan totdat het gebouw voldoende verlucht was.
Aan de Ijzerlaan in Gent moesten studenten donderdagochtend rond 9 uur hun kot verlaten doordat in een keuken in een kamer een beperkte brand was ontstaan. “We hoorden het brandalarm en zijn naar buiten gegaan”, vertellen ze.

De brandweer werd opgeroepen en ging het vuur meteen te lijf. In een studentenkamer op de eerste verdieping was in de kitchenette een beperkte brand ontstaan. Hoe dat precies kon gebeuren, is nog niet helemaal duidelijk. “Het gaat om een studentenkot met ongeveer twaalf units”, legt de brandweer uit. “Er vielen geen gewonden en de brand was snel onder controle. Nu moeten we alleen nog het gebouw verluchten.” De politie kwam ook ter plaatse om het verkeer te regelen.

“Er waren vier of vijf studenten aanwezig in het gebouw”, weet een van de studentes die naar buiten moest vluchten. “We hoorden het brandalarm en zijn naar buiten gegaan. Boven zagen we dat er wat rook hing, maar de brand zelf zagen we niet. Het meisje dat in de kamer zit waar de brand ontstond is overstuur.” Hoe groot de schade in haar kamer is, is nog niet geweten.

De studenten stonden op straat in afwachting van een teken van de brandweer dat de rook voldoende weggetrokken was. Enkele kotbewoners die rond 10 uur terugkeerden van de les, konden ook niet binnen in het gebouw.




Reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.