Brand in elektriciteitskast

In een appartementsgebouw in de Jan Breydelstraat in Gent zijn gisterenavond rond 19 uur de elektriciteitsmeters vernield door een brand. Het vuur ontstond vermoedelijk door een kortsluiting, de elektriciteitskast werd vernield. De vier appartementen liepen rookschade op en er was een verhoogde concentratie CO in de gangen, maar het vuur verspreidde zich niet naar de woonruimtes. De brandweer kreeg de vlammen snel onder controle en verluchtte het gebouw. Eandis heeft de elektriciteit in het gebouw tijdelijk afgesloten. (WSG/JEW)