TreinTramBus hekelt gebrek aan informatie tijdens busstaking De Lijn: “Reizigers worden met kluitje riet ingestuurd”

Sommige reizigers bleven achter en wisten niet waarheen.
Mine Dalemans Sommige reizigers bleven achter en wisten niet waarheen.
TreinTramBus betreurt het gebrek aan info aan de haltes en in de Lijnwinkels over de dienstregeling tijdens de afgelopen stakingsgolf. “Medewerkers van De Lijn sturen de reizigers met een kluitje in het riet”, klinkt het.

Reizigersorganisatie TreinTramBus zegt alle begrip te hebben voor de onvrede die bij de buschauffeurs heerst, maar vraagt ook redelijkheid. “De nieuwe dienstregelingen maken het inderdaad moeilijker om vlot te kunnen werken en de nodige pauzes te kunnen nemen. Dat signaal werd de afgelopen maanden al verschillende keren gegeven door het personeel”, klinkt het. “Maar we vragen op z’n minst correcte en efficiënte informatie. De mensen die hun abonnement al meer een week lang nauwelijks hebben kunnen gebruiken, moeten op één of andere manier vergoed worden.”




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.