Vogelnest in schouw vliegt in brand door kachel

De brandweer kwam ter plaatse maar de schade bleek mee te vallen.
Peter Vanderveken De brandweer kwam ter plaatse maar de schade bleek mee te vallen.
De brandweer zone Kempen werd maandagavond omstreeks 20.45 uur opgeroepen voor een huisbrand in Malosewaver in Geel. Bij aankomst bleek het om een brandend vogelnest in een schouw te gaan. De schade viel mee.

De bewoners hadden voor het eerst dit jaar hun kachel aangestoken. Plots kwam er abnormaal veel rook vrij. “Er bleek een vogelnest in de schoorsteen te zitten. Dat was in brand gevlogen”, zegt de bewoonster.




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.