Leerlingen gewoon en bijzonder onderwijs samen tegen stress

Joetz verbindt kinderen van het gewone en bijzondere onderwijs met elkaar tijdens workshops. Hier maken de kinderen stressballen
GUS Joetz verbindt kinderen van het gewone en bijzondere onderwijs met elkaar tijdens workshops. Hier maken de kinderen stressballen
Kinderen van het derde leerjaar van basisschool W’IJzer en die van het bijzonder onderwijs De Kim uit Diksmuide troepten samen om te leren hoe ze met stress moeten omgaan. Ze deden dat op uitnodiging van Joetz, de kinder- en jongerenbeweging van het ziekenfonds Bond Moyson.

“Het gewone en bijzondere onderwijs zijn twee aparte werelden en die brengen wij nu al zes jaar samen rond thematische workshops”, legt Joetz-verantwoordelijke Kenny Mestdagh uit. “Dit jaar draait het rond stress want ook kinderen van het basisonderwijs ondervinden spanning door bijvoorbeeld opdrachten, huiswerk of een andere schoolomgeving. Gedurende twee dagen leren we hen hoe ze daarmee moeten omgaan. Zo maakten ze zelf stressballen om mee te nemen naar huis en een stressmeter om op te hangen in de klas. Het is belangrijk dat ze hun gevoelens durven te uiten want alleen zo kunnen we situaties kaderen.” In West-Vlaanderen doen er vijf duo-scholen mee. Dat is telkens een school uit het gewone en bijzondere onderwijs.

Joetz verbindt kinderen van het gewone en bijzondere onderwijs met elkaar tijdens workshops. Hier maken de kinderen een stressmeter
GUS Joetz verbindt kinderen van het gewone en bijzondere onderwijs met elkaar tijdens workshops. Hier maken de kinderen een stressmeter



Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.