Net Brussel kreeg in 2018 bijna 5.000 klachten voor niet-opgehaald afval

Huisvuil dat niet werd opgehaald.
photo_news Huisvuil dat niet werd opgehaald.
In 2018 kreeg Net Brussel exact 4.638 klachten voor niet opgehaalde afval. Bijna 60 procent van deze klachten bleek gegrond. Met 588 klachten, gegrond en ongegrond samen, stak de gemeente Schaarbeek er bovenuit.

De ophaaldienst voor afval, Net Brussel, kreeg in 2018 4.638 klachten voor zakken die ze niet opgehaald zouden hebben. Volgens hen zijn 2.757 of 60 procent van de klachten gegrond. 

De meeste klachten komen van de gemeente Schaarbeek. Daar liggen de inwoners en ophaaldienst al langer in de clinch. Sommige bewoners beweren dat de boetes voor vuilzakken die na de ophaaldagen gevonden worden onrechtvaardig zijn en te duur zijn, namelijk 175 euro per inbreuk. Bovendien zou vaak Net Brussel zelf deze zakken vergeten op te halen.  




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.