Medewerker gasmaatschappij behoedt gezin voor drama

Logo Sibelga
Baert Logo Sibelga
Een medewerker van Sibelga heeft de bewoners van een huis in Evere behoed voor een CO-intoxicatie. De man zelf werd voor verzorging overgebracht naar het ziekenhuis, maar de bewoners van het pand bleken geen CO-intoxicatie te hebben opgelopen.

De opmerkzame Sibelga-medewerker was gisteren in een woning in de Pierre Van Obbergenstraat in Evere om er de tellerstand op te nemen. Toen hij daarvoor afdaalde in de kelder van de woning, ging zijn CO-meter af. De man verwittigde daarop de brandweer, die ter plaatse kwam en vaststelde dat de gasbrander in de kelder bij iedere opstart een grote hoeveelheid CO produceerde. De Sibelga-medewerker werd overgebracht naar het ziekenhuis en de gasbrander werd afgesloten. Op het gelijkvloers van de woning werd een kleine CO-concentratie vastgesteld, maar bij nazicht bleek dat de bewoners geen alarmerende CO-concentraties in het bloed hadden. Zij moesten dan ook niet naar het ziekenhuis.




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.