Man bedwelmd door CO in Laken

Illustratie: Brandweer Brussel
Baert Marc Illustratie: Brandweer Brussel
In Laken is dinsdagavond een man bedwelmd geraakt door een CO-intoxicatie in zijn appartementsgebouw. Dat meldt de Brusselse brandweer. Die werd rond 18.45 uur verwittigd nadat het slachtoffer zich had aangeboden in het Brugmann-ziekenhuis en daar een CO-intoxicatie was vastgesteld.

De brandweer trok daarop naar het appartement van de man op de Laënneclaan in Laken. Het bleek te gaan om een gebouw met vier verdiepingen met een gemeenschappelijke gasbrander voor de verwarming en het warm water die in de kelder stond. De afvoer gebeurde via een schouw die door het zolderappartement liep, waar het slachtoffer woonde. Bij controle door de brandweer bleek de schouw niet hermetisch afgesloten, zodat er CO-gassen vrijkwamen in de zolderkamer. De hele installatie zal nu grondig gecontroleerd worden door Sibelga.




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.