Duizenden Telenet-klanten sinds gisteren zonder internet en tv

De actuele storingskaart van allestoringen.be kleurt rood door problemen bij Telenet.
Allestoringen.be De actuele storingskaart van allestoringen.be kleurt rood door problemen bij Telenet.
Het regent klachten op Twitter over een grote storing bij Telenet. Duizenden klanten in en rond Brussel moeten het sinds gisterenmiddag zonder internet, televisie en vaste telefonie stellen. Oorzaak van het mankement is een vezelkabel die per ongeluk werd doorgeknipt tijdens wegenwerken, bevestigt woordvoerster Isabelle Geeraerts aan HLN. In de loop van de avond zou het probleem opgelost moeten zijn.
Je cookie instellingen zorgen ervoor dat deze inhoud niet getoond wordt.
Pas je cookie instellingen hier aan.

Concreet gaat het om gebruikers van Telenet in het “centrum van Brussel, Molenbeek, Laken en een stukje van Wemmel” die getroffen zijn, zegt Geeraerts.

“Gisterenmiddag is door wegenwerken een glasvezelkabel van het netwerk beschadigd geraakt in Brussel, waardoor onze internet-, televisie- en vaste telefoniediensten onderbroken zijn. Onze mensen hebben de hele nacht doorgewerkt, maar de herstellingswerken duren langer dan verwacht”, aldus Geeraerts. Mobiele telefonie werkt wel nog.

Momenteel ligt de focus op het oplossen van het probleem, daarna bekijken we of we klanten een vorm van compensatie kunnen aanbieden

Woordvoerster Isabelle Geeraerts

“Hardnekkig probleem”

“Het gaat om een hardnekkig probleem dat niet meteen achterhaald kon worden”, legde de Franstalige woordvoerster van de provider eerder al uit aan RTL Info. “Er moet gegraven worden om bepaalde onderdelen van kabels te repareren en te vervangen.”

De panne is een grote tegenvaller voor mensen die van thuis werken of les krijgen tijdens de coronacrisis, erkent Telenet. “Momenteel ligt de focus op het oplossen van het probleem, daarna bekijken we of we klanten een vorm van compensatie kunnen aanbieden”, klinkt het bij Geeraerts.

Door de coronamaatregelen kunnen er minder mensen tegelijk werken

Woordvoerster Isabelle Geeraerts

Ze wijst erop dat het ook voor de herstelteams moeilijk werken is. Vanwege de coronamaatregelen is het “minder evident om zo’n werken even snel en efficient uit te voeren als normaal”, klinkt het. Zo kunnen er bijvoorbeeld minder mensen tegelijk werken. Volgens Geeraerts zouden de problemen “tegen het einde van de dag in orde moeten komen voor iedereen”.

Storingskaart

Ook allestoringen.be maakt melding van de panne bij de provider. Op de actuele storingskaart kleuren Brussel en een deel van Vlaanderen rood. Verschillende klanten uit het Brusselse doen op de website hun beklag dat ze al sinds gisteren zonder internet en tv zitten. Eventuele problemen in Vlaanderen zijn niet het gevolg van de doorgeknipte kabel in Brussel, aldus nog Geeraerts. 




40 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Yvan Lissens

    Zelfs de allerbeste auto kan in panne vallen, niemand is gegarandeerd vrij van ongemakken. Zelf ben ik klant van het eerste uur bij Telenet en moet zeggen dat onderbrekingen zeer uitzonderlijk zijn in mijn buurt.

  • kurt Janssens

    Wij hebben hetzelfde probleem gehad maar dan van 7 tem 15 mei!

  • Bart Lauwers

    Zou Telenet nu ook de niet geleverde diensten terug betalen zoals ze eisen bij het voetbal !? Vrees van niet ...

  • Erwin De Meyer

    Er zal maar 1 oplossing zijn . Een prijsverhoging !

  • lu marissen

    Kijken ze in Brussel ook telenet dacht dat daar alleen maar schotels hangen