Carrefour opent zijn eerste Belgische biowinkel

BELGAONTHESPOT
Supermarktketen Carrefour heeft vanochtend zijn eerste Belgische ‘Carrefour BIO’ geopend in Brussel, in de Georges Henrilaan in Sint-Lambrechts-Woluwe. Het nieuwe type winkel is qua oppervlakte vergelijkbaar met een Carrefour Express-winkel, met ongeveer 200 vierkante meter verkoopoppervlakte. Zowat 3.000 bioproducten worden er te koop aangeboden, waaronder een honderdtal lokale Belgische producten. 

"Carrefour heeft de ambitie om het beste toegankelijk te maken voor iedereen en leider te worden in de voedseltransitie", zegt secretaris-generaal van Carrefour België, Geoffroy Gersdorff. Met Carrefour BIO biedt Carrefour naar eigen zeggen het goedkoopste biomerk in België aan.

BELGAONTHESPOT

Belgisch en Bio zijn de sleutelwoorden van de ‘Carrefour BIO’-winkels. In de winkel vinden de klanten volgens Carrefour een compleet bio-gamma, met een biobulkwand van 6 meter gevuld met 137 zoete en hartige bioproducten, een biokaastoog met 22 verschillende referenties, verschillende soorten biobrood en bio-ontbijtkoeken, een biosinaasappelsapmachine en een hoek met een selectie van items van het Belgische merk BONJOUR Maurice. 

Ook bevindt zich in de winkel het eerste Ecover-navulstation, waar de klant zijn lege fles kan bijvullen. Een team van vijf lokaal aangeworven medewerkers die ervaring hebben met bio geeft professioneel advies aan de klanten.

BELGAONTHESPOT

Tegen 2025 streeft Carrefour naar 100 procent recycleerbare verpakkingen. Vandaag biedt de winkel al een assortiment groenten en fruit zonder verpakking aan, terwijl het vlees wordt aangeboden in 100 procent recycleerbare kartonnen schalen. 

“In Spanje en Frankrijk bestaat het concept al langer. Het is er trouwens een groot succes Dit is de eerste inplanting in België”, aldus Marco Demerling van Carrefour België, “in België zullen dit jaar nog  twee winkels volgen. In de toekomst zullen dat er nog meer worden.”

BELGAONTHESPOT
BELGAONTHESPOT



1 reactie

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • ingrid grieten

    In Frankrijk is het helemaal geen succes omdat onderzoeken aantoonde dat 73% van de onderzochte produkten niet aan de voorwaarden voldeden om het "bio"label te mogen hebben.