Appartementsgebouw ontruimd door CO-alarm

De brandweer verluchtte het gebouw.
Photo News De brandweer verluchtte het gebouw.
Donderdagmiddag is in de Hansen-Soulielaan een appartementsgebouw ontruimd na een CO-alarm. De oorzaak was een defecte verwarmingsketel in de kelder.

Het CO-lek werd rond 14.50 uur ontdekt door een arbeider van Sibelga die aan de slag was in de kelder. “Zijn CO-meter ging af en we hebben inderdaad een hoge concentratie CO gemeten in de kelder”, zegt Walter Derieuw van de Brusselse brandweer.

De brandweer besliste daarop om het gebouw van 4 verdiepingen te evacueren. Niemand raakte bevangen door het gas. “Maar als dit in de winter was gebeurd, dan hadden de gevolgen veel zwaarder kunnen zijn”, zegt Derieuw. “Nu wordt de ketel alleen gebruikt voor warm water.”

De ketel is door Sibelga verzegeld. Na verluchting konden de bewoners terug naar hun woning.




Reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.