Exclusief voor abonnees

Ruim 1 op 3 dodelijke ongevallen te wijten aan overdreven snelheid in West-Vlaanderen

Zo blijkt uit studie, gouverneur wil chauffeurs sensibiliseren

West-Vlamingen rijden vaak te snel en dragen minder vaak een gordel. Daar wil gouverneur Carl Decaluwé verandering in brengen.
Gaëtan Regniers West-Vlamingen rijden vaak te snel en dragen minder vaak een gordel. Daar wil gouverneur Carl Decaluwé verandering in brengen.
West-Vlaams gouverneur Carl Decaluwé wil campagnes op poten zetten om de bestuurders te sensibiliseren over verkeersveiligheid. Uit een studie die hij liet uitvoeren blijkt namelijk dat bij dodelijke ongevallen overdreven snelheid vaak een belangrijke rol speelt in West-Vlaanderen. 

Je hebt 12% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Krijg onbeperkt toegangLees alle artikels via de site en app
  • Lees 4 weken gratisNadien slechts €6,95 per 4 weken
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis



20 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Christian Delgoffe

    Veel ongevallen zijn ook te wijden aan de modder (klei) achtegelaten door de landbouwers en daar doet men niets tegen ! Daarbij komt nog dat er veel meer toeristen in West-Vlaanderen rijden en ook aar houdt men in de statistieken geen rekening mee.

  • Yvan Lissens

    Overdreven snelheid moet je met een serieuze korrel zout nemen. Als ik 120 km/u op de snelweg rijd, dan kan ik perfect de snelheid inschatten van iemand die me tegen 140 km/u wil inhalen, de enkele idioot tegen 180 km/u niet meegerekend. Het probleem is dat men tegenwoordig van rijvak verandert zonder te kijken, of er nu iemand aankomt of niet, men gooit zich gewoon op het andere rijvak en het aankomend verkeer moet maar in de remmen. Het is niet de snelheid, maar de manier van rijden.

  • Ronny Biesen

    Al die studies kosten handenvol geld en het enige wat ze doen is de cijfers manipuleren om hun zaak "klaar" te maken. Zie de LEZ Zones ook, het brengt voor niemand iets, behalve voor de steden die hun inkomsten zien stijgen. Dat is het. Meer niet.

  • Erwin Vandriessche

    West-Vlaanderen is een van de srteken met de meeste landelijke pakkansen, controles, trajectcontrole , enz... En dat allemaal op landelijke kaarsrechte gewestwegen, waar je makkelijk 90km/h zou kunnen rijden, zoals voorheen, zonder iemand in gevaar te brengen. Maar het zijn ook slechts onderhouden wegen, met barslechtje of zelfs geen verlichting. Vooraleer met resultaten te toveren, vergelijk de omstandigheden van de streek en zijn toestand!

  • Patrick Van Assche

    Akkoord met Renaat Moerman: "Gaan we het laatste stukje rechte weg ook laten verprutsen onder het mom van veiligheid ?"