Rookmelder voorkomt erger nadat tuinstoel vuur vat in appartement

Brand in de Josef Bogaertstraat.
Jan Van Maele Brand in de Josef Bogaertstraat.
In een appartementencomplex in de Josef Bogaertstraat in Brugge is even na 4 uur donderdagmorgen brand uitgebroken. 

De bewoners werden opgeschrikt door het in werking treden van een rookmelder. De bewoonster van het appartement op het gelijkvloers merkte dikke rook op en verwittigde de brandweer. Die had de situatie snel onder controle. Een tuinstoel die in het appartement stond, was er beginnen smeulen en veroorzaakte heel wat rook. Die zette de rookmelder in werking. 

De bewoonster kon haar appartement veilig verlaten. Ook de andere bewoners werden door het in werking treden van de rookmelder gewaarschuwd en bleven ongedeerd. Voor de brandweer volstond het om de smeulende stoel buiten te zetten en het appartement te verluchten. Niemand raakte gewond. De schade in het appartement is dankzij de rookmelder en de gepaste reactie van de bewoonster beperkt.




Reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.