Oplader zet matras in brand: appartement onbewoonbaar

De brandweer rukte gisteren uit naar de Franchommelaan.
Van Maele De brandweer rukte gisteren uit naar de Franchommelaan.

In de Franchommelaan in Blankenberge is gisterenavond omstreeks 20.30 uur brand ontstaan in een duplexappartement op de vierde verdieping van residentie Zonneweelde. Volgens de brandweer was het wellicht een oplader die een matras in lichterlaaie zette. De vlammen zorgden voor flink wat rookontwikkeling, waardoor de rookmelders in het gebouw alarm sloegen. De vijf personen die in het appartement aanwezig waren konden dan ook tijdig en op eigen kracht het gebouw verlaten. Niemand raakte gewond.


De brandweerlieden hadden het vuur snel onder controle, maar door de rook werd het duplexappartement wel tijdelijk onbewoonbaar verklaard.


(SDVO)