Vijfde editie van Pop up to Date: 'anciens' helpen 'poulains’

Katrien Gilis en Kim Vleugels van KIKA
Victoriano Moreno Katrien Gilis en Kim Vleugels van KIKA
Het district Berchem en Berchem Creatives gaven het startschot voor de vijfde editie van Pop up to Date. Gedurende twee maanden krijgen acht beloftevolle creatieve starters zo de kans om hun producten en ideeën voor te stellen. Tijdens deze jubileumeditie doen ook zes gevestigde waarden mee aan het project. 

Het doel van Pop up to Date is om op een creatieve en originele manier ondernemerschap te promoten. Dit jaar krijgt het initiatief van het district en Berchem Creatives een extra dimensie omdat zowel ervaren ondernemers als starters deelnemen en zullen samenwerken. “Om Oud-Berchem als winkelwijk sterker te maken, moeten we bestaande en nieuwe handelaars laten samenwerken”, zegt Evi Van der Planken, districtsburgemeester van Berchem. “Zo bieden we een veilige omgeving voor starters.”

Galerie Charcuterie

Pop up to Date komt dit jaar met een nog diverser aanbod. Zo biedt ‘Galerie Charcuterie’ een laagdrempelige kunstgalerij in de iconische Slagerij Noppen en is ‘KIKA’ een textielshop waar je zelf kan leren zeefdrukken. Bij Stadshout in TOKO kan je dan weer een stukje Antwerpen mee naar huis nemen in de vorm van een snijplank of salontafel gemaakt uit hout van Antwerpse bomen. Deze editie ligt de focus op duurzaamheid: alle ondernemers werken met lokale producten, materialen uit recyclage en via een eerlijk productieproces.




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.