Janssen Pharma-project wint creativiteitsmarathon

'The Vaccinators' hebben de zesde editie van de creativiteitsmarathon gewonnen met een oplossing voor het probleem van Janssen Pharmaceutica. De vijf leerlingen van het secundair onderwijs moesten een vaccinatieplan uitwerken tegen ebola.

De creativiteitsmarathon wordt georganiseerd door Essenscia Vlaanderen, de Vlaamse Jonge Ondernemingen (VLAJO) en Flanders DC. Tijdens een tweedaagse marathon werden 88 leerlingen uit 7 verschillende scholen in verschillende groepjes verdeeld om een creatieve oplossing te bedenken voor een uitdagen uit het bedrijfsleven. Janssen Pharmaceutica was één van de uitdagers. Zij vroegen vijf leerlingen waarbij ook Kempenaren Marleen Van Roy (Rozenberg Mol) en Jeroen Raeijmaekers (Heilig Graf Turnhout) hoe ze het ebolavaccin het beste zouden verspreiden. "The Vaccinators hebben het hoogst gescoord. Ze hebben het meest uitgewerkte businessplan voorgesteld met een creatieve oplossing die ons kan inspireren", zegt Tom Aelbrecht, Director Venture & Incubation Center Janssen. "The Vaccinators hebben een persoonsidentificatiesysteem met elektronische polsbandjes, een distributienetwerk om het vaccin te vervoeren en een sensibiliseringscampagne bedacht." Of het plan ooit uitgevoerd zal worden, is niet duidelijk. Maar de vijf leerlingen kregen allemaal een boekenbon van 50 euro en een paar bioscooptickets. (DVGT)