Jonge ondernemers palmen Kavka in

De tien jonge ondernemers op het terras van Kavka.
Foto De Freine De tien jonge ondernemers op het terras van Kavka.
Van cactussen over hoorspelen tot een Antwerpse kledinglijn: deze zaken kan je vanaf augustus in de BAASwinkel vinden. Tien deelnemers aan het tijdelijke winkelconcept zijn neergestreken in jeugdhuis Kavka.

Het project BAAS is eind vorig jaar gelanceerd. Hiermee wil de stad jonge ondernemers steunen. "We zijn begonnen met cursussen op maat over ondernemen. Een 100 personen tussen 18 en 30 jaar namen hier aan deel. Uiteindelijk hebben wij bij BAAS zo'n twintig projecten geselecteerd die we steunen en begeleiden. De ondernemers krijgen onder andere 500 euro om zich verder te ontplooien door cursussen te volgen," vertelt Jonathan Stuyven. Onverwacht volgt op het opleidingsgedeelte een pop-upconcept. "Eigenlijk was het niet echt het plan, maar jeugdhuis Kavka leent zich er wel toe. Tien jonge mensen nemen deel."

Dat de deelnemers creatief zijn, staat buiten kijf. Clo Clo startte in september met een interieurblog en zal de komende weken cactussen verkopen. "Dankzij het project weet ik wat ik wil doen in het leven: als freelancer allerlei projecten gaan uitvoeren", vertelt Anne-Catherine Gerets. Gerets begint dus met cactussen. "Ik vind ze mooi en robuust. Ik wil ze betaalbaar aanbieden en de mensen zo doorsturen naar mijn blog."

Naast de cactussen van Clo Clo zal Relik Antwerpse streetwear aanbieden. Eli Alders combineert er zijn liefde voor muziek, graffiti en design. Kobalt zal dan weer taart en boeken samenbrengen. De BAASwinkel opent 31 juli met een groot feest in Kavka. (NBA)