Boiler flatgebouw Hoboken sputtert: Twee mensen afgevoerd met CO-intoxicatie

De Antwerpse politie en distributienetbeheerder Fluvius zijn ter plaatse.
Marc De Roeck De Antwerpse politie en distributienetbeheerder Fluvius zijn ter plaatse.
Twee mensen zijn vannacht onwel geworden en naar het ziekenhuis afgevoerd nadat ze een te hoge dosis koolstofmonoxide hadden ingeademd. Oorzaak van de CO-intoxicatie was een defecte boiler in één van de flatgebouwen op de Henri Spaaklaan in Hoboken.

Nadat de twee met de MUG afgevoerd werden naar het Universiteit Ziekenhuis Antwerpen controleerde de brandweer de overige woningen van het flatgebouw met huisnummer 3. “Tot en met de zesde verdieping hebben we metingen uitgevoerd", zegt Jasmien O, woordvoerder van de Antwerpse brandweer. “Nadat duidelijk was dat er voor de overige bewoners geen risico meer was, hebben we het flatgebouw weer vrijgegeven en kon iedereen terug naar huis. Hoe erg de twee getroffen bewoners eraan toe zijn, is nog niet duidelijk.”

Het getroffen flatgebouw op de Henry Spaaklaan.
Marc De Roeck Het getroffen flatgebouw op de Henry Spaaklaan.
Het getroffen flatgebouw op de Henry Spaaklaan.
Marc De Roeck Het getroffen flatgebouw op de Henry Spaaklaan.



2 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Martine Engelen

    Het is in privé woningen ook niet beter. Er eijn huisbazen die groot onderhoud ook verwaarlozen. Bij ons in sociale woning wordt alles regelmatig nagezien

  • Mohamed Arraudi

    Zeker en sociaal woning :-( altijd problemen met de boilers