Antwerpse luchthaven wint passagiers, parking breidt uit

Maandag startte de route van Air Antwerp naar London City.
Photo News Maandag startte de route van Air Antwerp naar London City.
Met 33.379 passagiers in de maand augustus heeft de Antwerpse luchthaven het 1 procent beter gedaan dan in dezelfde maand vorig jaar. Opmerkelijk, want in de voorgaande maanden stond de luchthaven telkens nog op verlies tegenover 2018.

De voorbije augustus bleef zelfs maar licht onder het absolute maandrecord van juli 2018 toen er 33.912 passagiers werden geteld. Daarnaast steeg ook het aantal bewegingen op Antwerp Airport: 3.709. Dat is 2 procent meer dan een jaar geleden.

De kans is groot dat de trafiekcijfers de komende maanden een pak beter scoren dan in het najaar van 2018. VLM hield er toen immers op 31 augustus mee op. Gisteren vertrokken de allereerste vluchten van Air Antwerp naar London City. Die vullen het gat op dat VLM liet.

De luchthavendirectie gaat overigens ook 350 nieuwe parkeerplaatsen aanleggen. Parking 2 wordt daarvoor gevoelig uitgebreid. Parking 3 verdwijnt dan weer omdat De Lijn die plek nodig heeft voor een stelplaats.




4 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Philippe Janssens

    Er wordt ook minder gestaakt dan in de luchthaven van Antwerpen-Zuid. Hoe betere cijfers, hoe liever!

  • Herbert Verbeeck

    En terecht. Antwerpen heeft nood aan een luchthaven, puur economisch gezien. Het moet nu ook geen puur toeristische luchthaven worden. Dat moet wat binnen de perken gehouden worden, maar er kan zeker nog wat bij. Ondanks het tegenwerk van een Mortselse would be koningin van Groenlandia. Zie welke puinhoop haar stad is geworden qua doorstroming.

  • Francis Schauvaerts

    met afgedankte SABENA vliegtuigen .....................

  • Gerrit Goossens

    33.000 passagiers per maand... Op Brussels Airport waren het er in juli 2,7 miljoen. Van in Antwerpen ben je per trein zo op Brussels Airport. Waarom blijft Vlaanderen toch zijn geld steken in het parochiale vliegplein van Deurne dat nog vlak bij woonwijken ligt? Om havenbaronnen en diamantairs te plezieren zeker. Gewoon sluiten, daar is al veel te veel overheidsgeld in gepompt.