Air Antwerp ontvangt zijn eerste (rood-witte) vliegtuig

De Fokker 50 kreeg de kleuren rood en wit.
Air Antwerp De Fokker 50 kreeg de kleuren rood en wit.
Air Antwerp, de regionale luchtvaartmaatschappij die binnenkort vanuit de luchthaven van Deurne lijnvluchten zal aanbieden, heeft een eerste vliegtuig. De Fokker 50 vloog zondag van Malmö naar Antwerpen. Air Antwerp heeft een aanvraag voor een vliegvergunning lopen bij de federale overheidsdienst Mobiliteit. 

“Voor ons logo hebben we gekozen voor een design dat een hand symboliseert, waarvan de vingers een vleugel vormen”, vertelt Johan Maertens, CEO van Air Antwerp. “Het is op dit ogenblik nog niet mogelijk te zeggen wanneer we precies onze vliegvergunning (AOC) zullen ontvangen. Ons team werkt wel naarstig verder aan de voorbereidingen voor de opstart van de eerste vluchten.” 

Een onderneming met een hoofdvestiging in België moet voor het vervoer door de lucht van passagiers, post of vracht tegen vergoeding of als chartervlucht houder zijn van een exploitatievergunning verleend door het directoraat-generaal Luchtvaart. De Fokker 50, met registratie OO-VLS, zal enkele dagen in Antwerpen vertoeven in het kader van die procedure. Hij vloog zondag van Malmö naar Antwerpen. 

Nichemarkten

Air Antwerp, de nieuwe vliegtuigmaatschappij die gevestigd is op  Antwerp Airport in Deurne, hoopt in het najaar met lijnvluchten van start te kunnen gaan. De aandeelhouders zijn KLM en het Ierse CityJet. De maatschappij wil een aantal interessante nichemarkten bedienen. Air Antwerp gaat ook zelf tickets verkopen. Vanaf wanneer dat het geval zal zijn en om welke bestemmingen het gaat, heeft Air Antwerp nog niet bekendgemaakt.

Bij Air Antwerp zijn op dit ogenblik onder andere enkele gewezen werknemers van VLM aan de slag. Zij helpen bij de voorbereidende werkzaamheden.

Air Antwerp



16 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • PIERRE COLLIGNON

    Veel lawaai en hopelijk snel over kop .

  • Leon Verhaegen

    Ik ben blij dat er toch nog leven is op Antwerp airport en liefst de piste wat uitbreiden want van 5 tot 10 vluchten per dag is dat niet rendabel en nee ik woon niet in Antwerpen maar wel op de aanvliegroute van Zaventem en ik lig ni wakker van vliegtuigen wel van de zo’n 80 treinen die hier voorbijrijden maar zeuren heeft geen zin

  • Carlo Heulens

    Zet de subsidiekraan maar terug ver open...#verspilling #klimaatwerkers

  • Erik bernard

    Succes, en hopelijk vlug terug vluchten naar Londen.

  • pierre Van den Wijngaert

    Wie heeft ,er ooit de vergunningen verleend om rond deze luchthaven te bouwen??,juist!! De partijen die er nu over klagen,in Luik word er niet geklaagd daar stijgen de Waalse vliegtuigen op over Vlaams Limburg,en in Charleroi is Mangnette de PS baas waar men niet durft tegen in gaan of men vliegt uit de vakbond