Afzuigkap brandt volledig uit

Een dampkap is vrijdag rond 15 uur helemaal uitgebrand in een studio aan de Rollekes 3. De bewoonster was aan het koken en had enkele potten op het vuur staan. Ze verliet het huis zonder die van het kookfornuis te verwijderen. Door de hitte ontstond er vuur en de vlammen sloegen al snel in de afzuigkap. Die brandde helemaal uit. Aangezien de brandweerkazerne vlakbij ligt, was er snel een team ter plaatse. De brandweerlui kregen het vuur makkelijk onder controle en er was vooral veel rookschade.

Hond

De hond die nog in de woning aanwezig was, is voorlopig ondergebracht bij de buren. (CVB)