Bewoners steken papier in kachel om te verbranden: rook komt woning binnen in plaats van door schouw

Er was uiteindelijk geen schade op te meten aan de woning.
Koen Baten Er was uiteindelijk geen schade op te meten aan de woning.

In de IJsbroekstraat in Gijzegem hebben bewoners zondagmiddag hun kachel aangestoken in hun woning. Waarom de bewoners dit gedaan hebben is niet duidelijk, maar bij het aansteken ontstonden er problemen. De rook van de kachel werd naar binnen getrokken in de woning en kon de woning niet meteen verlaten. De brandweer werd verwittigd en kwam meteen ter plaatse om de schouw te onderzoeken. “Uiteindelijk bleek er geen probleem met de schouw te zijn”, aldus officier Kris Segerinck. Bij de brand geraakte niemand gewond en er was geen schade in de woning. De brandweer moest het huis enkel ventileren. 




3 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Cuvelier Luc

    Papier wordt gratis afgehaald.Vuurtje om ander afval te verbranden?; onder het motto van: een gele zak kost 1,50 euro?; opstoken kost niks.Je vergiftigt jezelf en buren door dioxines te produceren.

  • guido vermeyen

    Komt er van met al die onbetaalde verkeersboetes en belastingsaanmaningen,, je moet er ergens mee naar toe, en het was redelijk koud die dag....

  • Danny Govaerts

    Er zal meer trek geweest zijn in zijn huis dan in de koude schouw. En rook gaat nu eenmaal niet graag naar een koude smalle plaats als ze via een grote warme opening kan ontsnappen. In dit geval het huis., met open deuren en ramen.