Spotify bereikt 100 miljoen betalende abonnees, maar verlies blijft enorm

Muziekstreamingsdienst Spotify heeft in het afgelopen kwartaal meer betalende abonnees getrokken.
ANP XTRA Muziekstreamingsdienst Spotify heeft in het afgelopen kwartaal meer betalende abonnees getrokken.
Spotify bereikte in de afgelopen maanden, als eerste muziekstreamingdienst ooit, de 100 miljoen betalende abonnees. Ook de omzet groeide, blijkt uit de laatste kwartaalcijfers. Toch gaat niet alles voor de wind bij de Zweedse muziekgigant, want het verlies blijft groot.

Hoewel Spotify nog diep in de rode cijfers zit, zijn de kwartaalcijfers over het algemeen beter dan de streamingdienst zelf verwachtte. Naast het recordaantal betalende abonnees groeide de omzet met een derde tot 1,5 miljard euro en nam het verlies af van 169 miljoen tot 142 miljoen.

Deze groeispurt heeft onder andere te maken met de lancering van Spotify in India eind februari. Met een miljoen gebruikers in het land in de eerste week en inmiddels al meer dan twee miljoen gebruikers overtreft Spotify de eigen verwachtingen.

Met de lancering in India is Spotify nu actief in 79 landen. Het aantal maandelijkse gebruikers steeg met meer dan een kwart op jaarbasis en met 5 procent in vergelijking met een kwartaal eerder tot 217 miljoen. Iets minder dan de helft daarvan, 100 miljoen gebruikers, had een betaald abonnement. De rest luisterde gratis met reclames tussen de liedjes.




2 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Sven Borghys

    Geweldige app Ik betaal met plezier 10€ per maand

  • Yvan Lissens

    Een fijne muziekdienst. Gratis was leuk, maar de betalende versie is zijn geld wel waard, het aanbod is fantastisch. Meestal gebruik ik spotify in combinatie met de smartspeakers in huis, je luistert steeds naar uw eigen keuze van muziek zonder geleuter van dj's, reclame en andere onderbrekingen.