Proximus verhoogt prijzen op 1 januari

Photo News
Proximus verhoogt op 1 januari verschillende van zijn tarieven. Dat blijkt uit nieuwe prijslijsten die de telecomprovider op zijn website heeft gepubliceerd. Onder meer de packs Tuttimus en Familus worden duurder.

Net als vorig jaar trekt Proximus zijn prijzen met Nieuwjaar op. "We moeten jaarlijks massaal investeren om ons netwerk van de toekomst te bouwen, bijvoorbeeld voor fiber en binnenkort voor 5G", geeft woordvoerder Fabrice Gansbeke als reden voor de prijsverhoging.

Onder meer de populaire bundels zoals Internet+TV (+1 euro per maand) of de all-in-packs Tuttimus (+1,5 euro) en Familus (+1,5 euro) worden duurder, net als enkele oudere bundels. Ook bepaalde tarieven voor vaste telefonie gaan de hoogte in. Wie enkel internet of een mobiel abonnement afneemt, blijft buiten schot.

Proximus zegt dat klanten op hun factuur informatie zullen krijgen over de prijsverhogingen die op hen van toepassing zijn. 




54 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Hans Schoen

    Simpel toch? Bij prijsverhoging gaan er enkele verhuizen maar die verhuizing compenseer het verlies. De Belg blijft gewoon zoals altijd plakken in gewoontes. Bang voor verandering. Al besparen ze 320 eu per jaar lekker blijven joh!

  • Jeroen Keppens

    De prijzen zijn afgelopen jaren al fictief hoog gehouden voor de "nodige investeringen rond fibernet" nog steeds is overal ne coax of telefoonkabel die binnenkomt

  • Mike Vanderkerken

    Het eerste bedrijf dat zichzelf wil wegconcurreren door de prijzen veel te hoog te maken. Hoge prijzen en een abominabele service gaat heel slecht samen.

  • Herbert Verbeeck

    Inderdaad zoals in deze rubriek reeds aangehaald, het nieuwe toverwoord investeren. Die bedrijven bestaan al jaaaaren en dus zal er wel een businessplan bestaan met daarin netjes verdeeld, het luik investeren, wat je altijd moet doen. Neen het is vandaag zuiver winst winst winst...voor de aandeelhoudertjes dat telt.

  • Ann Verschueren

    Zal zijn om die miljoenen terug te halen die ze voor het "goede doel" wegschonken aan die sms actie voor die zieke baby. En niet gewoon terughalen maar op zijn minst verdubbelen.