Exclusief voor abonnees

Politieke advertenties aan banden gelegd: wat mag straks nog wel/niet op Twitter, Google en Facebook?

Het kantoor van Google in New York.
Reuters Het kantoor van Google in New York.
Na Facebook en Twitter heeft nu ook Google bekendgemaakt wat het gaat doen om uitwassen van politieke advertenties tijdens verkiezingen tegen te gaan. Wat mag nog wel - en wat niet - op de netwerken?

Je hebt 6% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Krijg onbeperkt toegangLees alle artikels via de site en app
  • Lees 4 weken gratisNadien slechts €6,95 per 4 weken
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis



2 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Jos Schepens

    Democratie noemen ze dat! Nu de mensen doorhebben dat de mainstream media heel gekleurd te werk gaan en objectieve informatie op Facebook de ronde doet, moet dit natuurlijk verboden worfen hé! Stel je voor zeg! Dat men de mensen geen blaasjes meer zou kunnen wijsmaken!

  • Hubert Wouters

    Een vebruiker van Twitter, Google en Facebook zou het recht of de mogelijk moeten hebben om eender welke reclame ,vooral deze van politieke partijen, te weigeren. Trouwens, alle verkiezingfolders uit mijn brievenbus worden door mij direct ongelezen verticaal geklasseerd, de vuilbak.