Proximus lanceert vernieuwd tv-platform Pickx

Op het nieuwe platform, dat qua lay-out sterk op streamingdienst Netflix lijkt, staan ook nieuwsberichten over onder meer tv, sport, muziek en entertainment.
Proximus Pickx Op het nieuwe platform, dat qua lay-out sterk op streamingdienst Netflix lijkt, staan ook nieuwsberichten over onder meer tv, sport, muziek en entertainment.
Proximus steekt zijn tv-aanbod in een nieuw jasje en geeft het ook een nieuwe naam: Proximus Pickx. Zowel op tv, op de website als in de app wil Proximus zijn klanten beter wegwijs maken in het grote aanbod.

Op het nieuwe platform, dat qua lay-out sterk op streamingdienst Netflix lijkt, staan ook nieuwsberichten over onder meer tv, sport, muziek en entertainment. Proximus stelt er ook aanbevolen programma's voor op basis van eerder kijkgedrag en klanten kunnen er hun opnames plannen en bekijken.

Tegelijk kondigt Proximus aan dat het over enkele maanden een nieuwe decoder voor digitale televisie zal uitrollen bij zijn klanten. Die zal draaien op Android P, het besturingssysteem van Google. Dat is een technologische primeur in Europa, zegt het bedrijf.

De decoder zal externe apps zoals Netflix, Youtube en Spotify kunnen draaien en klanten zullen er ook games op kunnen spelen via de cloud. Er zit voorts een Chromecast ingebouwd, waarmee content van een tablet of smartphone gemakkelijk op de tv getoond kan worden, en de decoder kan met de stem bestuurd worden.

Gerichte advertenties
Proximus had ook nieuws voor adverteerders: het start met gerichte advertenties op zijn 1,5 miljoen tv-decoders. ‘Smart Ads’ laat toe om bestaande reclame te vervangen door andere, die beter afgestemd is op de interesses van de consumenten. Volgens Leroy lopen gesprekken met alle mediapartners en heeft tot nu toe niemand geweigerd. “Het is een positief model voor iedereen”, luidt het. Consumenten die geen gerichte reclame willen, kunnen dat uitschakelen.

Via De Tijd lekte uit dat Proximus ondertussen ook werkt aan een ‘data alliantie’, een samenwerking van Belgische mediagroepen rond gepersonaliseerde reclame. Leroy ziet dat als een alternatief voor Facebook en Google. Ze roept de lokale spelers op om samen kijkers en adverteerders bij lokale cultuur en media te houden. “We moeten de opportuniteiten grijpen”, stelde ze.




22 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Guido De Beukelaer

    @Gino Denil: Bij mij worden al jaren producten waar reclame voor gemaakt wordt niet meer in huis gehaald.

  • Gino Denil

    Dat die reclamejongens dat nog altijd niet begrepen hebben. Een firma die mijn film of sportwedstrijd ongevraagd komt verpesten met reclame wordt geschrapt in mijn boodschappenlijstje. Meer burgers moesten dat doen. Zo geraken we van die reclame af.

  • Axel Marckx

    Gepersonaliseerde reclame : als je net een nieuwe auto hebt gekocht, wordt je overspoeld door reclame voor... andere auto's. Jaren later koop je een nieuwe wasmachine, en plots krijg je niks dan reclame voor wasmachines, terwijl je op dat moment eerder aan een nieuwe auto toe bent. Leg mij nu eens uit wat het nut van gepersonaliseerde reclame is!

  • Paula Ravyts

    ik ben een oude mens van 87 en helemaal niet verloren in de nieuwe rangschikking. Niet alleen de Belgische zenders, ook Fr.1,2 enz. zijn makkelijk terug te vinden. mensen klagen vlug, vroeger was er gewoon geen TV.

  • MONIQUE STAELENS

    Probeer al 2 jaar proximus tv te krijgen in frankrijk...vergeet het,probleem gekend is het antwoord..merci