Galaxy Fold laat op zich wachten: Samsung wil bestellingen binnenkort annuleren

AFP
Problemen bij Samsung: de Koreaanse smartphonefabrikant weet nog niet wanneer het zijn opvouwbare smartphone, de Galaxy Fold, kan leveren. Daarom komt het met een strenge deadline. Als het  toestel voor 31 mei niet wordt verscheept, worden de bestellingen automatisch geannuleerd, tenzij klanten laten weten dat ze willen wachten. Dat meldt het bedrijf aan persbureau Reuters.

De Samsung Galaxy Fold zou in ons land op 3 mei op de markt komen, maar toen het toestel naar recensenten werd gestuurd, bleek dat het vouwbare scherm nog aan de nodige kinderziektes leed. Bij een handvol journalisten en andere reviewers gaf de Fold na enkele dagen de geest. Het scherm werkte niet of er ontstonden bijvoorbeeld bubbels en lijnen in het display.

Samsung besliste daarom allerijl om de lancering uit te stellen. Aanvankelijk werd gezegd dat de telefoon nog enkele “verbeteringen” moest ondergaan voor het in de rekken zou belanden. 

Deadline

Maar wanneer de telefoon nu net verscheept wordt, is allesbehalve duidelijk. Gisteren meldde Samsung dat er nog geen concrete lanceringsdatum vastligt. Het stelt zichzelf een deadline op 31 mei. Mocht die datum niet haalbaar zijn, dan worden de huidige pre-orders geannuleerd, tenzij klanten hun bestelling alsnog bevestigen.

“Als we nog niets van je hebben gehoord en we hebben de toestellen nog niet verscheept tegen 31 mei, dan wordt je bestelling automatisch geannuleerd", schreef het bedrijf in een e-mail aan klanten. 

Bekijk ook:




4 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Marco Debart

    waarom zou je uw "smartphone" ook willen dubbel vouwen ?

  • Jan Van Gent

    Eigenlijk is dit toch te belachelijk . De telefoons worden uitgeleverd aan een aantal journalisten die er gebruik van maken en die hebben problemen. Hoeveel keer hebben die dat scherm open en dicht gedaan ? 100 keer ? 200 Keer en er zijn al problemen... Het kan toch niet dat ze bij Samung dit niet hebben getest met een machine die het scherm 10.000 keer open en dicht heeft gedaan en op meerdere toestellen. Je brengt als gigant toch niet iets uit wat niet eerst grondig is getest !

  • Els Pauwels

    Ooi niet echt imago bevordelijk. Konden ze dit niet op voorhand inschatten?

  • guido vermeyen

    Dus die "dingen" zijn niet getest voor ze in de handel kwamen, wie geeft er nu 2 000 euro uit aan iets onnozels.