IGTV van Instagram gaat strijd met YouTube aan

AP
Instagram, dat eigendom is van Facebook Inc.,  zal voortaan ook video's langer dan 60 seconden toelaten op het sociale netwerk. Daarmee bindt het bedrijf de concurrentie aan met YouTube, het videoplatform van Alphabet Inc.

Instagram CEO Kevin Systrom deelde vandaag tijdens een evenement in San Francisco mee dat het nieuwe IGTV video's van opkomende internetsterren en artiesten zal brengen. IGTV zal aanvankelijk deel uitmaken van de Instagramapp en ook beschikbaar worden als afzonderlijke applicatie, aldus Systrom.

Instagram heeft ondertussen meer dan een miljard maandelijkse actieve gebruikers, zo vertelde de CEO tijdens de persconferentie.

Technologiebedrijven zoals Facebook, YouTube van Alphabet Inc en Snapchat van Snap Inc investeren sterk in videodiensten die zowel gebruikers als adverteerders moeten aantrekken.

Instagram, dat in 2012 door Facebook gekocht werd voor één miljard dollar, groeide de voorbije jaren uit van een app die aanvankelijk gebruikt werd voor het delen van foto's, tot een dienst die mensen ook gebruiken om berichten en te sturen en korte video's te posten. Geleidelijk aan liet het forum ook uiteenlopende vormen van advertenties toe.




Reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.