Belgisch bedrijf zet Snapchat in als klantendienst

kos
Het Leuvens bedrijf Bringme integreert sinds kort Snapchat in de klantendienst. Een opmerkelijke zet, maar volgens het bedrijf de juiste keuze omdat heel wat jongeren actief is op het platform.

Heel wat bedrijven in België wachten af en delen slechts sporadisch content op Snapchat. Maar Bringme, een bedrijf dat pakkjes ontvangen en versturen via slimme boxen mogelijk maakt, zet volop in op de app. "De cijfers spreken voor zich: in de categorie 25- tot 30-jarigen gebruikt 32% Snapchat, bij de 18- tot 25 jarigen loopt dat op tot maar liefst 60%", klinkt het in een persbericht. 

"Bringme is steeds populairder bij studenten van universiteiten en hogescholen", zegt Tim Driesen, Creative Director bij Bringme. "Het is een generatie die niet meer belt, tenzij een keer per maand met de grootouders. Je bereikt hen dus maar beter met het medium waar ze zich het best bij voelen: Snapchat."

Klanten kunnen dan bijvoorbeeld bij problemen een videogrepsrek of chat starten met de klantendienst op Snapchat (Bringmesnapdesk). "Niet alleen kunnen we kort op de bal spelen en live meevolgen, via Snapchat houden we de sfeer ook luchtig", zegt Driesen. "Bovendien wordt het probleem niet direct deel van een publieke discussie waar iedereen kan meelezen, een risico dat groter is bij Facebook en Twitter."

Niet alleen kunnen we kort op de bal spelen en live meevolgen, via Snapchat houden we de sfeer ook luchtig

Tim Driesen