BlackBerry wil dat Facebook stopt met Messenger en Whatsapp

EPA
Facebook heeft door BlackBerry gepatenteerde technieken gebruikt in de chatdiensten van Facebook, Instagram en Whatsapp. Dat stelt de voormalige smartphonemaker uit Canada althans. BlackBerry heeft Facebook voor die patentschendingen aangeklaagd.

BlackBerry wil dat Facebook de apps en websites van Facebook, Facebook Messenger, Workplace Chat, Whatsapp en Instagram niet meer aanbiedt. Volgens het Canadese bedrijf heeft Facebook namelijk voortgeborduurd op "BlackBerry's uitvindingen" en gebruikt de techreus een aantal van die "vernieuwende functies met betrekking tot de veiligheid en gebruikersinterface".

Facebook heeft aangekondigd de juridische strijd met BlackBerry aan te gaan. Volgens de socialemediagigant geeft de rechtszaak de "zielige staat" van de chatwereld weer. Het bedrijf geeft ook BlackBerry een veeg uit de pan. "Nu BlackBerry zelf niet meer vernieuwt, probeert het te profiteren van de innovaties van anderen."




7 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • benny vandersanden

    Het zou ook niet de eerste keer zijn dat Zuckerberg technologie en uitvindingen van anderen voor zijn eigen gebruikt. Minder sociale media kan bovendien alleen maar aangemoedigd worden

  • Stijn Vandamme

    Apple en Samsung betalen al lang voor elke telefoon die ze verkopen iets aan BB. Blackberry wil niet dat ze stoppen, ze willen er gewoon geld voor vangen. En terecht , als ze de patenten ervoor hebben, en alle andere spelers lopen met de technologie ervan weg...

  • Paul Corvair

    Ik wist niet dat WhatsApp iets te maken had met Facebook, heb het alvast verwijderd. Als dat ook zo'n spyware is...

  • werner dillien

    Wie is die mr black berry lijkt een oude man is lang geleden nog van gehoord ..lol..

  • mike dierickx

    Het lukt Blackberry niet om mee te spelen met de grote jongens op de hardware markt, dus gaan ze het maar proberen als "patent troll". Dat is een goede strategie voor de aandeel houders, maar de consument en innovatie zijn er het slachtoffer van.