Het stadhuis van Hoogstraten
Volledig scherm
Het stadhuis van Hoogstraten © Toon Verheijen

Hoogstraatse cadeaubon gaat digitale tour op

HoogstratenDe cadeaubon van Hoogstraten wordt gedigitaliseerd. Het systeem biedt heel wat voordelen, want zo kunnen de bonnen in meerdere winkels gebruikt worden. In de gemeente Lille namen ze onlangs dezelfde beslissing. 

  1. Hoogstraten Hoogst Hartelijk: stad lanceert nieuwe huisstijl én ambitieus plan om zich aantrekkelijker te maken
    Hoogstraten

    Hoogstra­ten Hoogst Hartelijk: stad lanceert nieuwe huisstijl én ambitieus plan om zich aantrekke­lij­ker te maken

    Een rode pointer als tweede ‘o’ in Hoogstraten, de baseline hoogst hartelijk en de pointer die afhankelijk van het thema waarover het gaat anders wordt ingevuld zoals een aardbei/hartje als het over toerisme gaat. Dat is de verrassend frisse en jonge nieuwe huisstijl die de stad vanaf nu zal gebruiken. In tegenstelling tot veel andere steden en gemeenten, is het ook ontworpen en bedacht door Hoogstratenaren zelf. “Achter het nieuw logo zit ook een heel plan waarmee we ons stadje nu en de komende jaren op de (wereld)kaart willen zetten”, klinkt het bij het stadsbestuur.
  2. Op 581 dagen door 581 Belgische gemeenten fietsen voor het goede doel: “Kinderen via bewegingskampen van To Walk Again een fantastische vakantie bezorgen”
    Hoogstraten/Baarle-Hertog/Turnhout

    Op 581 dagen door 581 Belgische gemeenten fietsen voor het goede doel: “Kinderen via bewegings­kam­pen van To Walk Again een fantasti­sche vakantie bezorgen”

    Dirk Vandervelden heeft een ambitieuze doelstelling. Tegen 5 augustus 2023 wil hij door alle 581 Belgische gemeenten fietsen en minstens 5.810 euro inzamelen voor To Walk Again van Marc Herrremans en de vakantiekampen die zij organiseren. “Als ik mijn steentje kan bijdragen om kinderen met een beperking een fantastisch kamp te schenken en ook de ouders eens even rust te gunnen, dan doe ik dat graag”, zegt Dirk. Hij is ook nog altijd op zoek naar mensen die met hem willen meefietsen en die eventueel in Wallonië voor een slaapplaats kunnen zorgen.
  3. Leerkracht, creatieveling en marketingvirtuoos Arne Dondeyne nadert kaap van 500 gemaakte websites: “Zelf nooit 1 euro besteed aan adverteren, want de blabla deed goed zijn werk”
    Hoogstraten/Oud-Turnhout

    Leerkracht, creatieve­ling en marketing­vir­tu­oos Arne Dondeyne nadert kaap van 500 gemaakte websites: “Zelf nooit 1 euro besteed aan adverteren, want de blabla deed goed zijn werk”

    Vijftien jaar geleden startte Arne Dondeyne tijdens zijn studentenjaren in Kortrijk met iets waar hij goed in was: websites maken. Best hip in die tijd nog, maar er was vraag naar. Vijftien jaar later doet hij het nog altijd, naast zijn job als leerkracht aan het Spijker. De teller staat inmiddels op 500 websites. Zijn bedrijfje heet Mark & Think, een vette knipoog naar – hoe raad je het – marketing. “Melissa kwam op de naam tijdens de rit naar de notaris. Ik heb hem moeten smeken nog snel de naam te veranderen in alle documenten”, lacht Arne.