Volledig scherm
© Foto Flamand

Brandweer deelt eretekens en brevetten uit

  1. Amper 36 uur na monsterbrand start Staelens Recup weer op: “Tijdens bluswerken waren we al aan het nadenken hoe we toch konden verderdoen”
    Ieper

    Amper 36 uur na monster­brand start Staelens Recup weer op: “Tijdens bluswerken waren we al aan het nadenken hoe we toch konden verderdoen”

    Het lijkt onwaarschijnlijk, maar amper 36 uur na de monsterbrand bij het recyclagebedrijf Staelens Recup, op de industriezone in Ieper, is het bedrijf vanaf vrijdagmorgen weer operationeel. “De brand is een zware tegenslag, maar we laten ons niet doen”, zegt zaakvoerder Angie Staelens. “We zullen vrijdag nog niet draaien zoals dat eergisteren het geval was, maar dat komt wel weer.”
  2. Jonge moeder Natalie (29) verlost van clusterhoofdpijn dankzij niet-terugbetaald apparaatje van 25.000 euro: “Het was dit of euthanasie”
    PREMIUM
    Nieuwkerke

    Jonge moeder Natalie (29) verlost van cluster­hoofd­pijn dankzij niet-terugbe­taald apparaatje van 25.000 euro: “Het was dit of euthanasie”

    Natalie Verrie (29) lijdt al jaren aan zware clusterhoofdpijn. Toen ze voor een laatste keer om hulp ging smeken in de pijnkliniek in Sint-Niklaas kreeg ze tot haar verbazing te horen dat ze dan toch in aanmerking komt voor een neurostimulator, een apparaat dat 25.000 euro kost en niet terugbetaald wordt door het ziekenfonds. “Zelfs voor mijn zoontje was het niet meer te doen, maar nu heb ik mijn leven terug”, zegt de vrouw.
  3. Midwest lanceert knuffelcampagne om op blijvende noodzaak coronamaatregelen te wijzen
    Mandelstreek

    Midwest lanceert knuffelcam­pag­ne om op blijvende noodzaak coronamaat­re­ge­len te wijzen

    De gemeenten uit de Midwest-regio (Ardooie, Hooglede, Ingelmunster, Izegem, Ledegem, Lichtervelde, Meulebeke, Moorslede, Oostrozebeke, Pittem, Roeselare, Ruiselede, Staden, Tielt, Wielsbeke en Wingene) lanceren samen met Dentergem en Lendelede een communicatiecampagne om hun inwoners er op te wijzen dat het belangrijk is en blijft om de coronamaatregelen na te leven, ook met de feestdagen in zicht. De coronacijfers evolueren in de goede richting, maar het virus blijft rondwaren. “We moeten onze inspanningen volhouden om verspreiding van het virus te voorkomen. Dus moeten we onze knuffels tijdens de schaarse momenten waarop we elkaar wel kunnen vastpakken 100% de moeite waard maken”, aldus Kurt Windels (De Brug), burgemeester van Ingelmunster. De zogenaamde knuffelcampagne is een visuele campagne met beelden van reclamebureau ViaVictor die via verschillende kanalen wordt verspreid en een zoveelste gezamenlijke actie van de regio Midwest in de strijd tegen Covid-19. “Deze knuffelcampagne samen uitwerken, versterkt de zichtbaarheid. In alle gemeenten van de regio komt dezelfde boodschap. Dat is een krachtig signaal en ondersteunt de inspanningen van de bevolking”, besluit Midwest-voorzitter en Roeselaars voorzitter Kris Declercq (CD&V).
  1. Man van 300 kilogram met container en kraan bevrijd uit zijn huis
    Play

    Man van 300 kilogram met container en kraan bevrijd uit zijn huis

  2. Ook Julie Van den Steen heeft het soms moeilijk, dit nummer helpt haar er steeds door
    Play
    Rode Neuzen Dag

    Ook Julie Van den Steen heeft het soms moeilijk, dit nummer helpt haar er steeds door