Satirische 'Klantenservice' richt pijlen op Center Parcs
De 'Klantenservice', de schrik van menig Nederlands bedrijf, slaat opnieuw toe. De Nederlandse toeriste Ineke eist haar geld terug omdat niemand in een Duitse vestiging van Center Parcs haar in het Nederlands te woord kon staan. De vrouw maakt daarover haar beklag op de Facebookpagina van Center Parcs.
Delen per e-mail
Nog voor Center Parcs kan antwoorden, doet de 'Klantenservice' dat al. Die razendpopulaire Nederlandse Facebookpagina speurt naar soortgelijke klachten op de socialenetwerksite en dient de klagers prompt van repliek. Ook hier heeft de arme Ineke niets door. Ze denkt met de officiële klantendienst van Center Parcs te communiceren, maar dat is niet zo.
'Propaganda-Abteilung'
Groot is dan ook haar verbazing als ene 'Fritz' van de 'Klantendienst' haar in ééntalig Duits antwoordt en uitgebreid zijn verontschuldigingen aanbiedt. 'Fritz' spreekt namens 'de Propaganda-Abteilung' van de bungalowparkketen, wat voor de vrouw toch een hint naar satire zou moeten zijn. Die reactie werkt als een rode lap op een stier voor Ineke. Ze herhaalt nogmaals gepikeerd dat ze geen woord Duits verstaat. Het screenshot belandde op filmpjessite Dumpert en wordt druk gedeeld op de sociale media.
Volgens een van de beheerders van de 'Klantenservice' is de pagina geboren uit gezamenlijke ergernis van een groep vrienden. Het is volgens de groep enerzijds "een aanklacht tegen de domheid van mensen die klagen" en aan de andere kant balen de initiatiefnemers van de kille, zakelijke manier van communiceren door bedrijven.
"Mensen laten soms achterlijke reacties achter. Het niveau is zo ontzettend treurig. Ze reageren vanuit hun emoties, smijten met van alles en nog wat en zonder enige vorm van redenering. Dan gaat het kriebelen om te reageren", verklaarde één van de anonieme beheerders aan onze collega's van het Algemeen Dagblad.
De officiële klantenservice van Center Parcs heeft inmiddels gereageerd en biedt Ineke een gratis weekend aan:
Lieve mensen, we hebben jullie hulp nodig. We zoeken Ineke Baumgarten, we hebben voor haar namelijk een persoonlijk bericht:
"Beste mevrouw Baumgarten, helaas heeft u uw profiel verwijderd en kunnen we u daarom niet persoonlijk contacteren. We vinden het vervelend dat u een slechte ervaring heeft gehad op ons park, maar eigenlijk vinden we het nóg vervelender dat u de dupe werd van een uit de hand gelopen grap van een satirische Facebookpagina (Klantenservice). Op zich houden we best wel van een grapje, maar niet als dit persoonlijk wordt. Daarom zouden we u graag alsnog een weekend weg willen aanbieden - om dit snel te vergeten. Ook al konden we misschien niet aan de wensen van uw klacht voldoen, we vinden het wel belangrijk dat iedereen met elke klacht bij ons terecht kan.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Nederlandse politie rukt uit voor ‘mensen met horrormasker’ in auto, maar het blijken versierde hoofdsteunen
Het zal je maar gebeuren: loop je in het donker op straat, zie je in een auto ineens twee mensen met een horrormasker op zitten. Reden genoeg om een lichte hartverzakking te krijgen. -
Brutale 'Klantenservice' pakt klagende consument keihard terug
Een jaar geleden werd 'Klantenservice' opgestart, en nu al heeft de Facebookpagina meer dan 339.000 likes. Hoe dat komt? Onder posts op de Facebookpagina's van giganten als de Efteling, Ikea en Lidl reageert 'Klantenservice' op brutale wijze op online klachten van consumenten. Een van de beheerders van de pagina noemt het een 'satirisch protest tegen domme mensen'. En dat is bést grappig. -
Sparen Na de tariefverhogingen bij sommige banken: hoe gemakkelijk is het om over te stappen?
KBC kondigde begin deze maand al aan dat ze een aantal van haar tarieven fors optrekt. Ook bij andere banken zijn er belangrijke wijzigingen. Maar wat als u daar als klant niet mee akkoord gaat? Kan u dan gemakkelijk overstappen en is daar ook een kostprijs aan verbonden? Spaargids.be belicht de werking van de (gratis) bankoverstapdienst. -
-
Trouwe hond in Turkije wacht dagenlang geduldig aan ziekenhuis op baasje
Boncuk is echt wat je noemt ‘een trouwe viervoeter’. Zes dagen lang liep ze elke ochtend naar het hospitaal in het Turkse Trabzon, waar haar baasje, Cemal Senturk, was opgenomen voor een hersenbloeding. Toen de 68-jarige man uiteindelijk werd ontslagen, was Boncuk door het dolle heen. -
Superschattig: zoo van Philadelphia verwelkomt babyaapje
In de zoo van Philadelphia is afgelopen maand voor het eerst een Tonkinlangoer-babyaapje geboren, en zoals in het onderstaande filmpje te zien is, is dat een zeer schattig zicht. -
Een nieuwe auto kopen? Zoveel invloed heeft de CO2 uitstoot van je wagen op de prijs van je verzekering
Is het tijd voor een nieuwe auto? Dan heb je waarschijnlijk al een merk en model op het oog. Maar heb je al eens nagedacht over de milieuvriendelijkheid? De CO2-uitstoot van je auto kan namelijk de prijs van je autoverzekering beïnvloeden. Independer.be legt je uit waar je op moet letten. -
Vaccinatie draait uit op huwelijksaanzoek