Voor Francis en Jacqueline is dit voorlopig de enige manier van communiceren met de buitenwereld: via een raampje in de voordeur.
Volledig scherm
Voor Francis en Jacqueline is dit voorlopig de enige manier van communiceren met de buitenwereld: via een raampje in de voordeur. © Wouter Demuynck

Koppel nog tien dagen in quarantaine na ‘coronacruise’: “Pas toen we al op de trein zaten, kregen we te horen dat we ons niet tussen de bevolking mochten mengen”

Nog tien dagen moeten Francis Schellekens en zijn vrouw Jacqueline Bervoets van het ministerie van Volksgezondheid in quarantaine in hun eigen huis blijven, hoewel documenten aantonen dat ze niet besmet zijn met het coronavirus. Het koppel uit Herenthout is sinds woensdag weer thuis nadat ze in Azië een tijdje vastzaten op een cruiseschip wegens het coronavirus.

  1. KEMPENSE KLEPPERS. Achter de schermen van brouwerij Dochter van de Korenaar in Baarle-Hertog: “Sterrenchefs die je bier op de kaart willen, dat doet je wel wat”
    PREMIUM
    Baarle-Hertog

    KEMPENSE KLEPPERS. Achter de schermen van brouwerij Dochter van de Korenaar in Baar­le-Her­tog: “Sterren­chefs die je bier op de kaart willen, dat doet je wel wat”

    Iedereen moet toch wel eens gedacht hebben: waar wordt dit eigenlijk gemaakt? Voor heel wat producten denken we spontaan aan grootsteden of verre landen als China of Amerika, maar er zijn zo van die uitzonderingen. Echte ‘Kempense Kleppers’, die producten maken die we iedere dag wel ergens zien. Vandaag: brouwerij Dochter van de Korenaar in Baarle-Hertog. Ronald Mengerink en Monique de Baat hebben Nederlandse roots, maar de prachtige bieren die ze brouwen worden gemaakt op Belgische bodem.
  2. Een ongeval door de laaghangende zon: wie is aansprakelijk bij een kop-staartbotsing?
    Independer

    Een ongeval door de laaghangen­de zon: wie is aansprake­lijk bij een kop-staartbot­sing?

    Het is je ongetwijfeld al opgevallen tijdens het autorijden: de zon hangt tegenwoordig een pak lager dan tijdens de zomerperiode. Dat vermindert bij momenten serieus de zichtbaarheid van de weg. Koppel dit aan het drukke spitsverkeer en het risico op een kop-staartbotsing in de file is nu een stuk hoger. Ben jij betrokken bij zo'n ongeval? Dan is het soms lastig te bepalen wie er aansprakelijk is voor de schade. Independer.be zet daarom 4 mogelijke kop-staartbotsingen op een rij.