De Lakenhal in Herentals wordt de komende weken sfeervol verlicht met een indrukwekkende lichtprojectie
Volledig scherm
De Lakenhal in Herentals wordt de komende weken sfeervol verlicht met een indrukwekkende lichtprojectie © Jurgen Geyselings

Indrukwekkend lichtspektakel zet Herentalse Lakenhal tijdens Winterlicht in vuur en vlam

HerentalsWinterlicht daalt vanaf dit weekend neer in Herentals. Dat wil zeggen dat de eindejaarsperiode aangebroken is. Eindejaarsshoppen, kerstmarkten en onder meer een lichtjeswandeling palmen de stad en zijn deelgemeenten in. Wie wil genieten van een uniek lichtspektakel in de binnenstad mag zeker het schouwspel aan de Lakenhal niet aan zich laten voorbijgaan. Een pareltje!

  1. INTERVIEW. Tom Daelemans, de nieuwe korpschef van politie Zuiderkempen: “Door mijn werk als journalist ben ik bij de politie begonnen”
    PREMIUM
    Westerlo/Herselt/Hulshout

    INTERVIEW. Tom Daelemans, de nieuwe korpschef van politie Zuiderkem­pen: “Door mijn werk als journalist ben ik bij de politie begonnen”

    Bij de politie Zuiderkempen zwaait sinds kort Tom Daelemans (43) de plak als korpschef. Na een zestienjarige carrière bij de politie Antwerpen, waar hij verschillende topfuncties bekleedde, kiest hij bewust voor politiewerk in een landelijke context. “Wanneer ik met pensioen ga, dan kan ik zeggen dat ik het allemaal heb gedaan. Hier moet je polyvalenter zijn.” Een kennismakingsgesprek over onder meer de drugsproblematiek, KVC Westerlo en zijn eerste job als journalist bij deze krant.
  1. DAF Trucks, het failliete bedrijf dat één van de grootste werkgevers in de Kempen werd: “We zijn van ‘Bokrijk’ naar een moderne fabriek gegaan”
    PREMIUM
    Westerlo

    DAF Trucks, het failliete bedrijf dat één van de grootste werkgevers in de Kempen werd: “We zijn van ‘Bokrijk’ naar een moderne fabriek gegaan”

    Het is ongetwijfeld een van de grootste bedrijven in de regio: DAF Trucks, in Oevel bij Westerlo. Wie over de E313 ter hoogte van Geel/Westerlo rijdt, kan er niet naast kijken: de gebouwen van de vrachtwagenproducent zijn immens. Maar sinds de oprichting van het bedrijf in 1966 is het niet enkel rozengeur en maneschijn geweest, met zelfs een faillissement. “Toen was het bang afwachten: kreeg je ook die tweede brief of niet?”, zegt een werknemer daarover. We duiken samen de geschiedenis in.