Keisse en co konden maar nét een valpartij aan hoge snelheid vermijden.
Volledig scherm
Keisse en co konden maar nét een valpartij aan hoge snelheid vermijden. © Velon

Straffe beelden tonen hoe Remco Evenepoel en ploegmaats aan zware crash ontsnapten

GiroIn de koers loert onheil altijd om de hoek. Voor Remco Evenepoel en zijn ploegmakkers van Deceuninck-Quick.Step viel het qua pech voorlopig goed mee in de Giro, maar het had ook anders kunnen lopen. Dat tonen straffe beelden die Velon publiceerde. 

3 reacties

  • Kris Moernaut

    1 maand geleden
    Wat een attitude van Remco, vond het zelfs niet de moeite om kort interview te geven, zo iemand is het niet waard dat hij door zijn land op handen gedragen wordt. Je mag nog zo goed zijn als je wil als dit jouw manier is dan verdien je niet om op een podium te staan. 30sec aub vriendelijk gevraagd dan nog dit zou wout of mathieu nooit weigeren
  • Benny Van den Broeck

    1 maand geleden
    Jeroen Sterkens: Na 9 maanden non actief is dit tot hiertoe een prachtprestatie van Remco. Logisch dat hij de pers mijd, want die willen alleen maar druk zetten. Als je zelf nog nooit op een koersfiets gezeten hebt, houd dan uw commentaar voor uzelf aub.
  • Jeroen Sterkens

    1 maand geleden
    Een dikke blaas is het, te schoon om 30sec interview te geven. Nog niks bewezen en nu al zo'n capsones, bah. Neem liever een voorbeeld aan wout van aert, altijd bereid, zelfs in de moeilijke momenten..
  1. Stevigste bergrit van de laatste vijf jaar ingekort door helse weersomstandigheden: hoe zwaar was de koninginnenrit door de Dolomieten normaal gezien?
    Giro
    1

    Stevigste bergrit van de laatste vijf jaar ingekort door helse weersom­stan­dig­he­den: hoe zwaar was de koningin­nen­rit door de Dolomieten normaal gezien?

    5.700 hoogtemeters volgens de ene bron, meer dan 5.500 volgens de andere. De Dolomietentocht van Sacile naar Cortina d’Ampezzo had dé koninginnenrit in deze Giro moeten worden. Veel zwaarder komen ze niet, maar het weer besliste er anders over. Bernal, Evenepoel en co leggen nu nog een tocht van 155 kilometer af, met daarbij twee stevige cols: La Crosetta en de Passo Giau. De Passo Pordoi en Passo Fedaia werden geschrapt.
  2. Giro oogst veel hoongelach: van “prutswerk” tot “wat er gebeurt op de Passo Giau blijft op de Passo Giau”
    Giro
    11

    Giro oogst veel hoongelach: van “prutswerk” tot “wat er gebeurt op de Passo Giau blijft op de Passo Giau”

    De koninginnenrit die er geen werd. Omdat ze ingekort werd, maar ook omdat de tv-kijker op Eurosport er wel heel weinig van te zien kreeg. De Italiaanse RAI wijt het aan de extreme weersomstandigheden, op Twitter werd er vooral veel gelachen met de amateuristische live-captatie van de Giro. Niet winnaar Egan Bernal, maar de toeschouwers en de hond die aan de finish stonden te wachten werden de helden van de zestiende Giro-rit. “We krijgen wel mensen op de maan, maar een tv-uitzending in wat regen maken, neen dat lukt niet.” Een bloemlezing.