Giro Di Remco #4. “Voor Evenepoel wordt het zaak om gevoel in het peloton terug te krijgen”

GiroHoe heeft Remco Evenepoel zijn debuut in de Ronde van Italië verteerd? En hoe liggen de kaarten voor de eerste etappe in lijn van vandaag? Kan Tim Merlier zich mengen in wat wellicht de eerste massasprint wordt? Jonas Decleer blikt in de vierde aflevering van ‘Giro Di Remco’ nog een keer terug op de tijdrit van gisteren en kijkt met Maxim Goethals, onze man in de Giro, vooruit naar de rit van vandaag.

2 reacties

  • ROGER DEPREZ

    1 maand geleden
    Zij die dachten dat Remco gewoon iedereen naar huis zou rijden in de tijdrit, verkeerd natuurlijk. Hij is op de goede weg en laat hem rustig groeien in de Giro.
  • Eric Van Ginhoven

    1 maand geleden
    Wij verlangen veel van Remco, maar ik denk dat hij met de dag beter gaat worden en halverwege de GIRO top zal zijn.
  1. Stevigste bergrit van de laatste vijf jaar ingekort door helse weersomstandigheden: hoe zwaar was de koninginnenrit door de Dolomieten normaal gezien?
    Giro
    1

    Stevigste bergrit van de laatste vijf jaar ingekort door helse weersom­stan­dig­he­den: hoe zwaar was de koningin­nen­rit door de Dolomieten normaal gezien?

    5.700 hoogtemeters volgens de ene bron, meer dan 5.500 volgens de andere. De Dolomietentocht van Sacile naar Cortina d’Ampezzo had dé koninginnenrit in deze Giro moeten worden. Veel zwaarder komen ze niet, maar het weer besliste er anders over. Bernal, Evenepoel en co leggen nu nog een tocht van 155 kilometer af, met daarbij twee stevige cols: La Crosetta en de Passo Giau. De Passo Pordoi en Passo Fedaia werden geschrapt.